شناسهٔ خبر: 67024276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان ۲۶.۷ درصد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان ۲۶.۷ درصد است و این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

صاحب‌خبر -

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که استان زنجان در آن از ظرفیت خوبی برخوردار بوده، بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی این استان ۲۶.۷ درصد است، اضافه کرد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۷۹۱ واحد آبزی‌پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی دارد، گفت: این استان در تولید آبزی در سطح کشور جایگاه خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، افزود: هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

حسنی با بیان اینکه به منظور بهره‌وری بیشتر در حوزه کشاورزی نسبت به جذب سرمایه، کاهش مصرف آب با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی بخش کشاورزی اقدام شده است، افزود: یکی از محورهای اصلی این استان، جذب سرمایه با مشارکت مردمی برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید و به‌روزرسانی واحدهای موجود به منظور افزایش تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی در بخش کشاورزی نیز تصریح کرد: در سال‌جاری طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود، ضمن آنکه برای طرح‌های غیرفعال برنامه داریم و با تزریق منابع مالی امیدواریم این واحدها به چرخه تولید بازگردند و منجر به افزایش تولید شوند.

نظر شما