شناسهٔ خبر: 67023765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی خبر داد؛

نصب تجهیزات انرژی خورشیدی توسط ۲۰ دستگاه اجرایی استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی گفت: ۲۰ دستگاه اجرایی این استان تجهیزات نیروگاه خورشیدی را نصب کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: در حوزه محیط زیست اقدامات زیادی انجام شده اما تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است و برای حصول نتایج بهتر باید اقدامات فرابخشی توسعه یابد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که گزارش اقدامات را در حوزه کاهش آلودگی ارائه نکرده‌اند، این اقدام را ظرف ۱۵ روز انجام دهند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در خصوص آلاینده‌های شهر، صنایع و شهرداری‌ها مسؤول هستند البته شهرداری‌ها آلاینده نیستند اما در قبال این آلاینده‌ها مسئولیت دارند و باید مقابله کنند.

مخلص الائمه با اشاره به عوارض آلایندگی اضافه کرد: ۵۰ درصد این عوارض در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها و ۵۰ درصد توسط کارگروه هزینه خواهد شد.

مخلص الائمه گفت: تلاش بر این است که این استان به قطب انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل و شمار این نیروگاه‌ها افزایش یابد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پدیده ریزگرد تابستان استان را فرا خواهد گرفت و از عهده استان خارج است اما در حد توان باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مخلص الائمه تاکید کرد: برای بررسی وضعیت ریزگردها، معاون عمرانی نشستی با مدیر کل محیط زیست و منابع طبیعی همچنین نشستی با استانداری قم در خصوص چشمه ریزگردها برگزار شود.

وی افزود: در سطح استان مرکزی ۲۰ دستگاه اجرایی اقدام به نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی کرده‌اند.

استاندار مرکزی گفت: در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهرداری اراک اقدامات مناسبی از جمله خرید خودروی برقی انجام داده است.

نظر شما