شناسهٔ خبر: 67022571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اولتیماتوم استاندار مرکزی به ادارات درباره کاهش آلودگی هوا

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های استان ۱۵ روز‌ فرصت دارند گزارش عملکرد خود را در زمینه کاهش آلودگی هوا در استان مرکزی ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا استان مرکزی اظهار داشت: هر چه در حوزه محیط زیست کار شود هنوز کم است و فاصله زیادی با نقطه مطلوب وجود دارد، در این راستا باید هم افزایی افزایش و اقدامات فرابخشی توسعه پیدا کند تا نتایج بهتری حاصل شود.

وی افزود: پدیده ریزگرد در فصل تابستان دامان استان را خواهد گرفت، بروز این پدیده از عهده ما خارج است، اما در حد توان باید اقداماتی در این زمینه انجام شود. در راستای بررسی وضعیت ریزگردهای چشمه‌های قم و تالاب میقان اراک، لازم است نشست مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود موانع مشخص و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد. همچنین نشستی با استانداری قم در زمینه چشمه ریزگردها با استانداری مرکزی برگزار شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های استان 15 روز‌ فرصت دارند گزارش عملکرد خود را در زمینه کاهش آلودگی هوا گزارش دهند در غیر این صورت مجموع عملکرد دستگاه‌ها منتشر خواهد شد. نسبت به آلایندگی داخل شهر دو بخش صنایع و شهرداری‌ها مسئول هستند، هرچند شهرداری‌ها آلاینده نیستند، ولی باید با عوامل آلاینده مقابله کنند، طبق قانون 50 درصد عوارض آلایندگی توسط کارگروه کاهش آلودگی هوا هزینه می‌شود و 50 درصد توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها هزینه خواهد شد. 

مخلص‌الائمه با اشاره به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، بیان کرد: انقلابی درطی دو سال اخیر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو و ساتپا انجام شد و استان مرکزی در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر پیشتاز است. تلاش ما بر این است استان مرکزی به قطب انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود و‌ نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان افزایش پیدا کند، تاکنون 20 دستگاه ملی نسبت به نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی اقدام داشتند.

وی در ارتباط با استفاده‌ از خودروهای برقی خاطرنشان کرد: خودروهای برقی جزو سیاست‌های وزارت صنعت است و این مهم در استان دنبال می‌شود، در راستای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری اراک اقدامات خوبی از جمله خرید 200 دستگاه خودروی برقی داشته است.

انتهای پیام/711/

نظر شما