شناسهٔ خبر: 67022310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در شهر کویته پاکستان

مردم در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با برگزاری مراسم مختلف سی و پنجمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در شهر کویته پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، همزمان با سی و پنجمین سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مراسمات بزرگداشت با هدف تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) به همت گروه‌های مذهبی و سیاسی ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد.
در این مراسم که با قدردانی از شهدای خدمت از جمله شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان همراه بود، مردم شهر کویته با قرائت قرآن کریم برای علو درجات امام راحل و رهبر فقید امت اسلامی دست به دعا برداشتند.
اهمیت مسئله فلسطین از دیدگاه امام خمینی (ره) و راهکار‌های حل این مسئله مهم بر اساس افکار و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی مهم‌ترین موضوع مطرح شده سخنرانان در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در شهر کویته پاکستان بود.
علما، رهبران مذهبی، سیاسی و شخصیت‌های برجسته پاکستانی همچنین سعی کردند ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) از جمله استکبار ستیزی، دشمن شناسی، مردم داری، ساده زیستی، شجاعت و بصیرت را برای جوانان و پیروان انقلاب اسلامی ایران در پاکستان تبیین کنند.
تاکید امام راحل بر ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان برای برون رفت از چالش‌های پیش روی امت اسلامی و اهمیت نقش جوانان جامعه اسلامی در پیشبرد آرمان‌های مسلمانان از دیدگاه امام خمینی از دیگر موضوعات مطرح شده اندیشمندان پاکستانی در مراسمات گرامیداشت امام خمینی در شهر کویته پاکستان بود.

نظر شما