شناسهٔ خبر: 67022310 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در شهر کویته پاکستان

مردم در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با برگزاری مراسم مختلف سی و پنجمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در شهر کویته پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، همزمان با سی و پنجمین سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مراسمات بزرگداشت با هدف تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) به همت گروه‌های مذهبی و سیاسی ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد.
در این مراسم که با قدردانی از شهدای خدمت از جمله شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان همراه بود، مردم شهر کویته با قرائت قرآن کریم برای علو درجات امام راحل و رهبر فقید امت اسلامی دست به دعا برداشتند.
اهمیت مسئله فلسطین از دیدگاه امام خمینی (ره) و راهکار‌های حل این مسئله مهم بر اساس افکار و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی مهم‌ترین موضوع مطرح شده سخنرانان در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در شهر کویته پاکستان بود.
علما، رهبران مذهبی، سیاسی و شخصیت‌های برجسته پاکستانی همچنین سعی کردند ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) از جمله استکبار ستیزی، دشمن شناسی، مردم داری، ساده زیستی، شجاعت و بصیرت را برای جوانان و پیروان انقلاب اسلامی ایران در پاکستان تبیین کنند.
تاکید امام راحل بر ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان برای برون رفت از چالش‌های پیش روی امت اسلامی و اهمیت نقش جوانان جامعه اسلامی در پیشبرد آرمان‌های مسلمانان از دیدگاه امام خمینی از دیگر موضوعات مطرح شده اندیشمندان پاکستانی در مراسمات گرامیداشت امام خمینی در شهر کویته پاکستان بود.