شناسهٔ خبر: 67019776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

جای اخلاق در مناظره مدیران سرخابی خالی بود

جدال بی فرهنگی پیش چشم مردم

جدال درویش و سمیعی روی آنتن زنده را نه‌فقط فوتبالی‌ها؛ حتی آنهایی که برای سرگرمی یک برنامه زنده را تماشا می‌کردند، دیده‌اند؛ انتهای بی‌اخلاقی و بی‌ادبی!

صاحب‌خبر -

قصه از بگم بگم‌ها شروع شد، انگشت اتهام به سمت هم نشانه رفت و شاید اگر برنامه ادامه پیدا می‌کرد، کار به نشان دادن عکس«ننه‌جون» یکدیگر هم‌می‌رسید!این جدال را خیلی‌ها دیدند اما نکته‌ای که از خروجی حرف‌های ردوبدل شده (حرف که نه؛ درگیری و بی‌ادبی) می‌توان استنباط کرد، این است که بزرگ‌ترین مشکل فوتبال ما اول خود همین مدیران هستند و سپس تاثیری که از فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی می‌گیرند.آنها تحت‌تاثیر این فضا در تلاش‌اند تا طوری حرف بزنند که مبادا پس از پایان مصاحبه‌شان؛ ادمین این کانال‌ها به آنها حمله کنند و سینه دیوار قرارشان دهند.

آنها طوری حرف می‌زنند تا این فضا را راضی نگه دارند و به همین دلیل هم هست که یکی مثل سمیعی از واژگان سخیفی چون لمپن و چاله‌میدانی خطاب به مدیرعامل پرسپولیس استفاده می‌کند و درویش هم از کوره درمی‌رود و با لهجه‌ای شوخی می‌کند که هویت یک شهر، استان و یک ایران است! آنجا که به سمیعی گفت: «شما پول بدهید و لهجه‌تان را درست کنید!» شکی وجود ندارد که یک مدیرعامل باید با هوادار کف استادیوم و تیفوسی، زمین تا آسمان فرق داشته باشد و اسیر فضایی نشود که اعتبار خودش و مجموعه خودش را زیر سؤال ببرد.

دوشنبه‌شب نه سمیعی گوشی برای شنیدن داشت و نه مدیرعامل پرسپولیس، درویشی به خرج داد تا این‌طور چوب حراج به آبروی خودشان نزنند و فردا صبح که از خواب بیدار شدند و پشیمان؛ مجبور به عذرخواهی نشوند.جدال از جایی شروع شد که پس از صحبت‌های سمیعی؛ درویش که با فوتبال برتر خداحافظی کرده بود، دوباره روی خط آمد تا از قافله بی‌ادبی عقب نماند.

او گفت: «شما ایشان را بهتر از ما می‌شناختید. ایشان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال است اما بیشتر راجع به پرسپولیس صحبت کرد. ایشان گاهی اوقات و در ساعاتی از روز براساس فعل و انفعالاتی، توهماتی می‌زدند. گفتند سپاهان و تراکتور قهرمانی استقلال را تبریک گفتند در حالی که مشخص شد چنین مطلبی کذب است. بهتر است شخصیت ایشان را از آقای حجت کریمی، آجورلو و خطیر بپرسید. آقای خسروی مصاحبه‌اش هست که افراد «شیتیل‌بده» و «شیتیل‌بگیر» عوامل کدام تیم هستند. ایشان حرف‌هایی می‌زنند تا در باشگاه استقلال نگه‌شان‌دارند.»

حرف‌های درویش که خیلی از آنها را اگر بنا باشد تلویزیون بازپخش کند باید «بوووق» روی آن بگذارد، چندان به مذاق سمیعی خوش نیامد و او هم در قامت پاسخگویی دوباره، مهمان فوتبال برتر شد و گفت: «برای ادبیات ایشان با این سن و سال متاسفم. شخصیت خودشان را نشان دادند. همه می‌دانند چه ادبیاتی دارند. عوض این‌که به حرف‌های محترمانه من، محترمانه پاسخ دهند، با ادبیات چاله‌میدانی پاسخ می‌دهند. اصلا آقای میثاقی شما چرا این افراد را با این ادبیات روی آنتن می‌آورید تا در چشمان ملت نگاه کنند و بگویند سقف قرارداد باشگاه ما ۱۵ میلیارد تومان بوده است؟»

سمیعی در ادامه حملاتش گفت: «چرا بازی اول و آخر را با گل آفساید تمام ‌می‌کنید؟ چه کسی این حق را به شما داده که به همه توهین کنید و مصون بمانید؟ رکن قضایی باید ایشان را محکوم کند. این نگاه بالا به پایین را از کجا آوردید؟ما نباید این چیزها را بگوییم چون با ادبیات هتاکانه به ما حمله می‌کنید؟ ما حق دفاع کردن نداریم و همیشه باید جام را به شما بدهیم؟ شما باید این کارها را بکنید که بقیه بترسند؟ چنین چیزی در شأن یک باشگاه است؟ من واقعا متاسفم. ایشان مثل این که وقتی مشکل بی‌خوابی پیدا می‌کنند، ادب را فراموش می‌کنند. من فکر می‌کردم فقط در جلسات خصوصی ادب را رعایت‌نمی‌کنند.»

ادبیات زننده وخجالت‌آور مدیران عامل دو باشگاه بزرگ؛ آقایان مدیر؟! حالا فضای مجازی را ببینید؛ حتی خیلی از همان کانال‌هایی که شما از آنها می‌ترسید از روی شرم حرف‌های‌تان را بازتاب نداده‌اند!شما مدیران عامل دو باشگاهی هستید که قبل از کلمه ورزشی، کلمه فرهنگی مقابل آن نوشته شده اما کدام فرهنگ؟ بهتر نیست یک نفر پیدا شود و با یک اسپری روی کلمه فرهنگ را مخدوش کند تا دیگر خیال شما از بابت هتاکی و بی‌حرمتی به هم راحت باشد؟دوشنبه‌شب؛ خیلی‌ها را خجالت‌زده کردید و نشان دادید بوقچی خود شما هستید و حرف‌ها، رفتار و کردار شما است که فضا را برای درگیری و بی‌احترامی بین قرمز و آبی متشنج می‌کند!
     
درویش عذرخواهی کرد
درویش با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود نوشت: دیشب در برنامه فوتبال برتر جمله‌ای گفتم که باعث رنجش برخی از هموطنان عزیز شده است. بنده با افتخار شمالی هستم و ارادتمند تمام گویش‌های ایران زمین به ویژه مردم دوست داشتنی گیلان و مازندران و گلستان انتقادات من به رفتار و فرافکنی‌های ایشان همچنان پابرجاست اما بدون هیچ توجیهی از تک تک کسانی که یکی از جملاتم آزرده‌شان کرده صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. ایران و ایرانی سربلند باد.

احضار مدیران استقلال و پرسپولیس به کمیته انضباطی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

 

نظر شما