شناسهٔ خبر: 67018832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درمان ناباوری درجنوب شرق کشور

زاهدان قطب آموزش درمان ناباروری جنوب شرق کشور

مرکز درمان ناباروری مولود زاهدان علاوه بر اینکه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهد، از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان کشور به عنوان قطب علمی آموزش ناباروری معرفی شده است.

صاحب‌خبر -


زاهدان قطب آموزش درمان ناباروری جنوب شرق کشور
به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی خواجه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرکز درمان ناباروری مولود زاهدان علاوه بر اینکه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهد، از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان کشور به عنوان قطب علمی آموزش ناباروری معرفی شده است.
وی ادامه داد: هدف از تاسیس مرکز درمان ناباروری سطح۳ مولود زاهدان، پایه گذاری تکنولوژی برتر در درمان ناباروری برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان است .
وی افزود: مرکز درمان ناباروری مولود در سال ۱۳۹۶ در شهر زاهدان به همت و پیگیری جمعی از متخصصین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در رشته‌های فوق تخصص نازایی، متخصص ژنتیک، متخصص جنین شناسی فعالیت خود را آغاز نموده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: قبل از تاسیس این مرکز، زوج‌های نابارور برای درمان مجبور به عزیمت به سایر نقاط کشور بودند که خوشبختانه علاوه بر درمان زوجین نابارور، امکانات و شرایط لازم جهت آموزش و توسعه این دانش نیز انجام می‌شود.
دکتر خواجه ادامه داد: این مرکز مفتخر است ضمن درمان بیش از هزاران زوج نابارور با استفاده از تکنیک‌های باروری مدرن (IUI، IVF) به عنوان مرکز علمی این رشته در جنوب شرق کشور فعالیت نماید و دوره‌های آموزشی برای متخصصین زنان، جنین شناس و پرسنل پرستاری، مامایی و آزمایشگاه‌ها جهت ارائه خدمات در مراکز سطح ۲ ناباروری را برگزار نماید.
وی ادامه داد: دانشگاه از حضور ۳ پزشک فلوشیپ ناباروری بهره می‌برد که نقطه قوت دانشگاه برای ورود به عرصه پذیرش دستیار فلوشیپ بوده است و در حال حاضر یک نفر فلوشیپ در این مرکز در حال تحصیل است.

نظر شما