شناسهٔ خبر: 67017705 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ادای احترام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه چهارمحال و بختیاری به شهدای خدمت در زداگاه شهید دریانوش

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، مراسم گرامیداشت خلبان شهید «محسن دریانوش» از شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور در شهر یان‌چشمه زادگاه این شهید والامقام برگزار شد و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان با حضور در این مراسم علاوه بر ابراز همدردی با خانواده این شهید، یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد هم در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای خدمت به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، گفت: امروز شهر یان‌چشمه سوگوار شهیدی است که در جمع شهدای خدمت به این مقام ارزشمند نائل آمد و حق نیز همین بود که چنین مراسمی در این شهر برگزار شود، و اگر چه مردم استان مشتاق آن بودند که پیکر شهید خلبان دریانوش در این دیار تشییع شود که بدون شک استقبالی باشکوه هم شکل می‌گرفت اما به هر دلیل این امر مقدور نشد اما دل‌ها با یاد این شهید و دیگر شهیدان راه خدمت است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام حضور پی‌درپی و پرازدحام مردم از مناطق مختلف در این مراسم یادبود را نشانه پیوند دل‌ها با شهدا دانست و افزود: این شهدا به یک شهر، یک استان و امثال این‌ها تعلق ندارد بلکه آنان از آن اسلام، جهان اسلام و مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه این شهدا با خونشان جان تازه‌ای به کالبد انقلاب دمیدند و آن را زنده کردند، تصریح کرد: انقلاب جمهوری اسلامی هر بار با خون شهیدانی که به آن تزریق می‌شود جان تازه‌ای می‌گیرد و مستحکم‌تر به سمت هدف و مقصد خود حرکت می‌کند.

نکونام یادآور شد: در این مقطع نیز اداره پروردگار بر این تعلق گرفت که خون شهیدان خدمت بر پیکره انقلاب جان دوباره ببخشد و همگان دیدند که انقلاب چگونه در جهان مطرح شد، در چشم‌ها جلوه کرد و ریشه‌دارتر شد، انقلاب در جان‌ها جای داشت و بدون شک به برکت خون این شهیدان بیشتر از پیش در جان بشریت جایگاه می‌یابد.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان این سؤال که؛ خداوند چنین برکتی را به چه کسانی اعطا می‌کند؟ ادامه داد: این برکت شامل کسانی می‌شود که به معنای واقعی در راه خدا حرکت کنند و برای خدا و برای انقلاب نقش‌آفرین باشند، سختی‌ها را تحمل کنند و از تهمت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها نترسند.

نکونام با گرامیداشت یاد شهیدانی همچون رجایی، باهنر و بهشتی افزود: شهید رئیسی نیز همانند این شهیدان سرافراز، انواع سختی‌ها، زخم‌زبان‌ها و کینه‌ورزی‌ها را تحمل کرد و در راه خدمت به مردم قدم برداشت.

وی به شرح حدیثی از امام هادی (ع) و برشمردن شهید رئیسی به‌عنوان مصداقی از این حدیث شریف پرداخت و اظهار داشت: بر مبنای این حدیث هر کسی اطاعت و بندگی خداوند را به درستی به جای آورد از سَخَت مردمان و دشمنان خدا نخواهد ترسید و اگر کسی خداوند را به غضب آورد، برای خداوند وقف نکند و بخواهد منافع شخصی خود را دنبال کند، خداوند متعال نیز غضب خود را برای او رقم می‌زند و چه‌بسا در پی غضب الهی، غضب مخلوق نیز متوجه او بشود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: در دوران حیات شهید رئیسی کم نبودند افرادی که تهمت زدند، تمسخر کردند و سخن به ناتوانی و نبود تخصص این شهید گشودند اما او مرد و مردانه ایستاد و با خودباوری تمام به راهش در خدمت به مردم ادامه داد.

نکونام با بیان اینکه این وقایع و آنچه بر شهید رئیسی گذشته است برای مدیران، مردم و تداوم راه انقلاب اسلامی یک درس مهم است، اظهار داشت: مدیر لایق، شایسته و ارزشمند، نعمت است و اگر افراد جامعه با چنین مدیری همراهی کنند، مجاورت داشته باشند و در تقویت آن بکوشند، خداوند نیز بر آن نعمت می‌افزاید.

وی یادآور شد: ملت ایران و انقلاب اسلامی در رأس هرم، نعمت بزرگ ولایت و رهبری را دارد و اگر صدها نمونه از این اتفاقات ناخوشایند پیش بیاید به مدد این نعمتی که از آن برخوردار است هیچ خللی در حرکتش شکل نخواهد گرفت.

گفتنی است، شعرخوانی یکی از شاعران استانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت در رثای شهید و شهادت و همچنین سخنرانی فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) و برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر بخش‌های مراسم یادبود شهدای خدمت در شهر یان‌چشمه به شمار می‌رود.

خانواده شهید دریانوش از اهالی شهیدپرور شهر یان‌چشمه در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری هستند که این مراسم یادبود با حضور آنان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر برگزار شد.

همچنین این شهر زادگاه شهید دریاقلی سورانی، اوراق فروش حاشیه آبادان است که در جریان حمله عراق به ایران متوجه نفوذ غافل‌گیرانه عراقی‌ها از رودخانه بهمنشیر شد و مسافت ۹ کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل‌های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیروهای خودی را با دوچرخه پیمود تا نیروهای خودی را از یورش عراقی‌ها آگاه بسازد.

 


یان چشمه
یان چشمه
یان چشمه
یان چشمه
یان چشمه
یان چشمه
یان چشمه

نظر شما