شناسهٔ خبر: 67015638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی روند اجرای طرحهای عمرانی و تولیدی منطقه آزاد ماکو

با حضور بازرس کل قضایی آذربایجان غربی مسائل و مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی پایدار و واحدهای تولیدی وروند اجرای طرح های سرمایه گذاری در محدوده منطقه آزاد ماکو بررسی شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محبوبی بازرس کل قضایی استان در این خصوص گفت:   با توجه به توافقات خوبی که  حاصل شد  مصوباتی  برای  رفع مشکلات واحدهای تولیدی که مواجه با توقف بودند و یا نیازهایی داشتند که دستگاهها باید کمک می کردند تصویب شد .

  مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه اجرا نشدن ماده 65 احکام دائمی کشور را در این منطقه یکی از مشکلات اساسی برای کندی اجرای طرحها اعلام کرد   :هم مجلس و هم رئیس جمهور شهید بارها روی اجرای ماده 64 تاکید که واقعا عدم اجرای ماده 65 احکام دائم و سایر قوانین منطقه آزاد را که منطقه با همین قوانین میتواند درآمد داشته باشد و چون نمونه بارز اقتصاد بدون نفت است و ریالی بودجه ندارد بنابراین اگر می خواهیم مناطق آزاد موجب توسعه کشور شوند حتما باید این قوانین به نحو شایسته اجرایی بشود.

 

  بررسی ضرورت احداث سد بدولی برای تامین آب شرب ماکو ، مشکلات تکمیل نشدن شبکه های آبیاری و زهکشی در محدوده منطقه آزاد برای تخصیص های آب صورت گرفته به منطقه آزاد ماکو و مطالبات شرکت آب منطقه ای استان ، مشکل صدور سند به هتل ماوی ماکو به دلیل تداخل با حریم رودخانه از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات گرفته شد .

همچنین در این جلسه مقرر شد تا با کمک گمرک و سازمان منطقه آزاد ماکو هر چه سریعتر بازارچه ساریسو دوباره راه اندازی شده و در صورت موافقت کشور ترکیه فاز دوم این بازار چه با افزایش غرفه های آن در سمت کشورمان ، برای فعالیت های تجارت مرزی و پیله وری افزایش یابد .

 

<div id="video-display-embed-code_11184252"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4251615/11184252?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما