شناسهٔ خبر: 67011628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گیلان مطرح کرد

تداوم پایداری هوا در گیلان/ وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه ها

طاهره رفعتی

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه هوای استان تا پایان هفته پایدار است، گفت: احتمال گسیل گرد و خاک وجود دارد.

صاحب‌خبر -

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا کمی ابری دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان طی امروز بین ۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا اوایل هفته آینده در منطقه دانست و افزود: آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و روند افزایش نسبی دما و احتمال مه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان وزش باد جنوبی به ویژه از ارتفاعات و دامنه ها را از دیگر پدیده های جوی دانست و تصریح کرد: وزش باد گرم در برخی از ساعات به طور موقت شدید می شود؛ البته سرعت وزش باد زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

دادرس از افزایش دو تا چهار درجه‌ای متوسط دمای هوای استان طی فردا و پس فردا خبر داد و تاکید کرد: با توجه به گسیل گرد و خاک از سمت شرق دریای کاسپین و ماندگاری آن در سواحل، گسیل گرد و خاک در برخی از مناطق استان مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا بین ۱۰ تا ۴۰ سانت بوده و برای فعالیت های مرتبط مناسب است، خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های همرفتی و موقتی، احتمال وقوع رگبار و رعد و برق وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما