شناسهٔ خبر: 67010539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سفر سرپرست وزارت امور خارجه به سوریه|

باقری با بشار اسد دیدار کرد

سرپرست وزارت امور خارجه در جریان سفر به دمشق با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در جریان سفر منطقه‌ای خود روز سه‌شنبه، ۱۵ خرداد وارد دمشق، پایتخت سوریه شده و مورد استقبال معاون وزارت خارجه سوریه، سفیر و کارکنان سفارت ایران در این کشور قرار گرفت.

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه نیز با علی باقری و هیئت همراه او در مقر این وزارتخانه در دمشق دیدار کرد. 

نشست خبری مشترک باقری و المقداد

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، گفت: در دیدار امروز بر اهمیت ادامه روابط استراتژیک بین دو کشور و همکاری مستمر برای تقویت آن تاکید شد.

المقداد همچنین درباره مذاکره با ترکیه، گفت: شرط اصلی برای هرگونه گفت‌وگوی سوری-ترکی، اعلام آمادگی ترکیه برای عقب‌نشینی از سرزمین‌های سوریه است؛ با کسانی که سرزمین سوریه را اشغال کرده باشند مذاکره نمی‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه در ادامه به روابط میان دمشق و تهران پرداخته، و گفت: برخی اوهام خود را در مورد روابط میان تهران و دمشق مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: روابط ایران و سوریه بهترین وضعیت خود را دارد.

علی باقری، نیز گفت : امروز به سوریه آمدم تا به نمایندگی از دولت و مردم ایران از دولت و مردم سوریه به‌خاطر همدردی آن‌ها با ما در حادثه شهادت رئیس‌جمهور فقید و همراهانش تشکر و قدردانی کنم.

باقری خاطرنشان کرد: تمامیت ارضی سوریه برای ایران بسیار مهم است.

سرپرست وزارت امور خارجه، همچنین گفت: سیاست فشار علیه ایران سیاست جدیدی نیست؛ هرچه فشار علیه ملت ایران بیشتر شود، ملت ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی تاکید کرد: در سایه فشارهای آمریکا، ایران با کمک به سوریه و عراق توانست تروریسم را ریشه کن کند.

باقری همچنین اشاره داشت: با وجود فشارهای خارجی ایران به سازمان شانگهای و بریکس پیوست.

وی خاطرنشان کرد: ایران و سوریه دو رکن ثبات منطقه هستند؛ امروز به سوریه آمدم تا در مورد مهم‌ترین موضوع جهان، یعنی مسئله فلسطین رایزنی کنیم.

علی باقری همچنین گفت: دنیا به این نتیجه رسیده که رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی منطقه است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت که ایران همچنان در کنار دولت و ملت سوریه باقی خواهد ماند.

باقری با بشار اسد دیدار کرد

علی باقری‌، سرپرست وزارت امور خارجه در جریان سفر به سوریه، با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگو در مورد بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو میان دو طرف بود. 

<div id="video-display-embed-code_408661" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4776550/408661?width=400&height=300"></script></div>

دیدار باقری‌کنی با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه

علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در جریان سفر به سوریه با سرلشکر «کفاح ملحم» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

گفتگو در خصوص افزایش روند همکاری‌های و مناسبات میان تهران و دمشق، بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله محور‌های گفتگو میان دو طرف بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما