شناسهٔ خبر: 67289521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از آمار تازه شهدا تا اعتراف ژنرال صهیونیست به شکست در غزه

امروز وزارت بهداشت غزه آخرین آمار از شهدا و مفقودین در غزه را اعلام کرد. در همین حال یسرائیل زیف، ژنرال بازنشسته صهیونیستی اعتراف کرد ارتش این رژیم در هدف خود از جنگ در غزه ناکام بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز پنج‌شنبه در دویست و پنجاه و هشتمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آخرین آمار شهدای فلسطینی در این حملات را اعلام کرد.

 ارتش رژیم صهیونیستی امروز نیز به بمباران مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شهر دیر البلح در مرکز و شهر رفح در جنوب نوار غزه ادامه داد.

آمار تازه شهدا در غزه

در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که شامل بیش از سه هزار کشتار بوده، بیش از ۴۷ هزار فلسطینی شهید و مفقود شدند.

به گزارش این وزارتخانه، ۹۸ درصد از کودکان فلسطینی در نوار غزه به آب سالم و قابل شرب دسترسی ندارند. این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که تلاش می‌کند بخش‌های مهم مرکز پزشکی الشفاء و بیمارستان اندونزی را که رژیم اشغالگر در حملات خود عامدانه از کار انداخت تا این مراکز درمانی را تعطیل کند دوباره راه‌اندازی نماید.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه مرتکب چهار کشتار شده که در نتیجه آن ۳۵ فلسطینی شهید و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه تعدادی از قربانیان این حملات هنوز زیر آوارها و در مسیرها هستند و نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی به آن‌ها دسترسی ندارند، تایید کرد که شمار شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۸۵ هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافته است.

 وحشت صهیونیست‌ها از تصاویر پهپاد حزب الله

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت تصاویر باکیفیتی که حزب‌الله لبنان از پایگاه‌های حساس «حیفا» منتشر کرد، ساکنان اراضی اشغالی را به وحشت انداخته است.

«الیشع بن‌کمون» خبرنگار نظامی اسرائیلی با اشاره به ویدئو حزب‌الله لبنان که حاوی تصاویر باکیفیت و رنگی از نقاط حساس در خلیج حیفا بود، نوشت با ویدیویی که حزب‌الله منتشر کرد، مسئله پدافند هوایی بار دیگر در صدر قرار گرفت؛ این تصاویر موجب وحشت اسرائیلی‌ها شده و به جنگ روانی که این گروه به راه انداخته، کمک می‌کند.

این خبرنگار طی یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، با اشاره به اینکه از زمان آغاز جنگ تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار پهپاد، گلوله و راکت از تمامی میدان‌ها به اراضی اشغالی شلیک شدند، نوشت شرایط در جبهه شمالی هنوز پیچیده است و با وجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به شکل مستمر برای ارتقای قابلیت‌های رهگیری خود تلاش می‌کند اما لبنان نیز در حال پیشرفت بوده و تردیدی نیست که چالش پهپادی در جنگ در منطقه شمال ابعاد بزرگی پیدا کرده و پهپادهای انتحاری حزب‌الله موجب کشته شدن تعداد زیادی و وارد آمدن خسارات گسترده‌ای شده است.

کاخ سفید: سخنان نتانیاهو گمراه‌کننده بود

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در واکنش به ویدئوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در آن مدعی توقف کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو شده بود، گفت «این ویدئو گیج‌کننده و ناامیدکننده بوده است.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در واکنش به ویدئو اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در آن مدعی توقف کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو شده بود، گفت: در رابطه با اظهارات نتانیاهو باید بگویم که ما مشخصا نمی‌دانستیم که چنین ویدیویی قرار است منتشر شود. این ویدیو گیج‌کننده و ناامیدکننده بوده است.

او همچنین گفت گفت‌وگوها درباره جلوگیری از گشوده‌شدن جبهه جدید در منطقه غرب آسیا میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در جریان است.

اعتراف ژنرال صهیونیست به شکست در غزه

یسرائیل زیف، ژنرال بازنشسته صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد ارتش رژیم صهیونیستی هدف خود از جنگ در غزه را از بین برده است.

وی گفت: ما به پایان مأموریتی نزدیک می‌شویم که دولت آن را مشخص کرده است و به مرحله ای خواهیم رسید که در آن وارد جنگ چریکی می‌شویم.

این ژنرال صهیونیست در مصاحبه با وال استریت ژورنال افزود: تنش میان ارتش و نخست‌وزیر به بالاترین سطح خود رسیده است.

پیش از این الجزیره نوشت، اختلافات میان ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بعد از اظهارات «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش مبنی بر اینکه صحبت درباره «نابودی حماس عوام فریبی است»، بالا گرفت.

وی تأکید کرد: تا زمانی که کابینه رژیم صهیونیستی جایگزینی برای این جنبش پیدا نکند، حماس پابرجا خواهد ماند. حماس یک ایدئولوژی است و هرکس گمان می‌کند که اسرائیل می‌تواند این جنبش را ریشه‌کن کند، سخت در اشتباه است.

پیشتر «یائیر نتانیاهو»، پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی این رژیم را به شدت به باد انتقاد گرفت و نوشت: فرمانده نیروی هوایی در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) کجا بود و چه می‌کرد؟ 

نتانیاهو: اسرائیل از غزه خارج نخواهد شد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت: ارتش این رژیم پیش از بازگرداندن همه اسرا و نابودی توانمندی‌های نظامی و دولتی حماس از غزه عقب نشینی نخواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از نابودی توانمندی‌های حماس سخن می‌گوید که با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ ویرانگر غزه نه تنها توانمندیهای نظامی و سیاسی حماس کاهش نیافته بلکه همچنان غافلگیری‌های بسیاری برای این رژیم در سطوح نظامی به همراه داشته که افسانه‌ شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکسته است تا جایی که مقامات صهیونیستی بارها به شکست خود در تحقق اهداف این جنگ و نابودی حماس اذعان کرده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم روز گذشته گفت جنبش حماس یک فکر و اندیشه و یک حزب است و در دل مردم نهادینه شده است و هرکس معتقد است که اسرائیل می‌تواند آن را «نابود» کند، اشتباه می‌کند.

تحلیلگر آمریکایی: اسرائیل هر روز تنهاتر می‌شود

«توماس فریدمن» تحلیلگر و روزنامه‌نگار آمریکایی با اشاره به مقاله‌ خود با عنوان «اسرائیلی که می‌شناختیم از بین رفته است» نوشت: در این مقاله هشداری جدی را نسبت به‌شدت افراطی بودن این ائتلاف مطرح کردم و بسیاری به مخالفت با من برخاستند. حال وقایع نشان داده است که آنها اشتباه می‌کردند و وضعیت کنونی حتی از آن زمان هم بدتر شده است. اسرائیل امروز در خطر وجودی است.

این تحلیلگر آمریکایی با طرح این ادعا که جنبش‌های مقاومت منطقه نماینده ایران هستند، اذعان کرد صهیونیست‌ها در برابر ایران نه پاسخ دیپلماتیک دارند و نه گزینه نظامی.

این تحلیلگر نوشت: اسرائیل در برابر ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قرار دارد، کشوری که با کمک متحدان و نمایندگان خود، یعنی حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها (انصارالله) و مقاومت عراق، توانسته اسرائیل را تحت فشار قرار دهد. در حال حاضر، اسرائیل هیچ پاسخ نظامی یا دیپلماتیکی ندارد. علاوه بر این، اسرائیل با چشم‌انداز جنگ در سه جبهه غزه، لبنان و کرانه باختری روبرو است و این در حالی است که حزب‌الله در لبنان، برخلاف حماس، دارای موشک‌های دقیقی است که می‌تواند بخش‌های وسیعی از زیرساخت‌های اسرائیل را نابود کند؛ از فرودگاه‌ها و بنادر گرفته تا پایگاه‌های نظامی و نیروگاه‌ها.

 
انتهای پیام

نظر شما