شناسهٔ خبر: 67009432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رای مهم دیوان عدالت اداری/ مجوز ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک به کجا رسید؟

ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک منتفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، براساس رای دیوان عدالت اداری ایرادات سازمان بازرسی به رای کمیسیون ماده ۵ در خصوص ساخت هتلی ۳۰ طبقه در ولنجک موجه و رای باطل شد.

اکوایران در گزارشی نوشت: مجوز ساخت هتلی ۳۰ طبقه در حریم گسلی مورد انتقاد و حتی پیگیری قضایی کارشناسان و اساتید شهرسازی بود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران دراین رابطه گفته بود :در باره این هتل سازمان زمین شناسی اعلام کرد که روی گسل قرار دارد و نباید ساخته شود اما مراجع دانشگاهی که مهم ترین آنها از اساتید دانشگاه امیر کبیر بودند در کمیسیون ماده ۵ حضور یافته و از آن دفاع کردند. آنها گفتند که نوع سازه هتل تاب آوری در برابر زلزله را دارد.

شهردار تهران افزود: با اینکه دفاع کاملی از سوی این اساتید دانشگاهی صورت گرفت، باز هم ما تأکید کردیم که مجوز را در صورت تأیید مرکز تحقیقات ساختمان صادر خواهیم کرد. در واقع ما نظر سخت گیرانه ای را در مورد این هتل اعمال کردیم. اما دلم می سوزد که این موضوع به گونه دیگری مطرح شد.

اما اردیبهشت سال گذشته با ورود سازمان بازرسی به پرونده ساخت و ساز در این زمین متوقف شد .

سازمان بازرسی طی نامه هشداری به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی، شهردار تهران و وزیر کشور در ارتباط با مصوبه غیرقانونی کمیسیون ماده ۵ شهر تهران برای احداث هتل ۳۰ طبقه واقع در ولنجک خواستار توقف عملیات اجرا و ابطال مصوبه مزبور شد.

درحالی که ساخت و ساز هتل در این زمین آغاز شده بود براساس شکایت سازمان بازرسی به دیوان عدالت و همراهی جمعی از کارشناسان و اساتید دانشگاه این مصوبه با رای دیوان ابطال شد .

صادق کاشانی وکیل پرونده می گوید : در پی شکایت اساتید شهرسازی و سازمان بازرسی کل کشور، شعبه سوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، بند ۸مصوبه ۴۳۵کمیسیون ماده ۵شهر تهران را نقض کرد. با توجه به این دادنامه ،قطعی احداث هتل ۳۰طبقه در شمال منطقه ولنجک بالای تراز ۱۸۰۰فاقد مجوز قانونی است.

رای مهم دیوان عدالت اداری/ مجوز ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک به کجا رسید؟

رای مهم دیوان عدالت اداری/ مجوز ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک به کجا رسید؟

۴۷۲۳۶

نظر شما