شناسهٔ خبر: 67008870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تغییر ساعت کار اداره‎ها از چهارشنبه؛ اجرای طرح ترافیک تغییری نمی‎کند

هیئت دولت در مصوبه‎ای اعلام کرد که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در گرمای هوا، ساعت کاری اداره‎ها از ۶ تا ۱۳ خواهد بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - براساس مصوبه هیئت دولت، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در گرمای هوا، ساعت کاری ادارات ۶ تا ۱۳ خواهد بود.

طبق این مصوبه دمای محیط در اداره‎ها روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم می‌شود.

اداره‎ها باید در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند.

ساعت طرح ترافیک فعلا تغییری نمی‌کند

در همین حال مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز بیان کرد: با توجه به تغییر ساعت کار اداره‎ها از ۱۵ خرداد، اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۸:۰۰ است و هیچگونه تغییری نخواهد داشت.

ساعت فعالیت متروی تهران از فردا تغییر می‌کند

همچنین شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعلام کرد: شروع کار مترو از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ صبح، پنجشنبه‌ها از ساعت ۵:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۶ صبح خواهد بود و همه روز‌ها تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

ساعت کاری مترو در خط ۵ از شنبه تا پنجشنبه از گلشهر به سمت تهران از ساعت ۴:۳۰ و از تهران به سمت گلشهر از ساعت ۵:۳۰ آغاز می‌شود. سرویس‌دهی در خط پرند بدون تغییر و طبق زمانبندی قبلی ادامه خواهد داشت.

ساعات کار موظفی کارمندان پس از ساعت ۱۳ به صورت دورکاری

سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود. دستگاه‌های مشمول، تا ۱۵ شهریورماه مکلف هستند ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود را حداکثر تا ساعت ۱۳:۰۰ قرار دهند. مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.


ساعت کاری جدید بانک‌ها اعلام شد

در ادامه شورای هماهنگی بانک‌ها تاکید کرد: ساعت کاری واحد‌های صف و ستاد بانک‌ها به استناد تصویب نامه هیئت وزیران و با عنایت به هماهنگی‌های به عمل آمده، از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ الی ۱۳ است. بانک‌ها ضمن برنامه ریزی مناسب برای تداوم خدمت رسانی و حفظ رضایتمندی مشتریان گرامی، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری با تمهیدات لازم جبران کنند.

ضمنا ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال با انجام تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به منظور حفظ تداوم خدمت رسانی به مدت یک ساعت شناور تعیین می‌شود. بر همین اساس، ضروری است به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، از ساعت ۱۲ سیستم‌های سرمایشی واحد‌ها خاموش شود.

 انتهای پیام/

نظر شما