شناسهٔ خبر: 67008039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهادت ۲ جوان فلسطینی در کرانه باختری/ تداوم موج بازداشت فلسطینیان

تهران - ایرنا -ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه ۲ جوان فلسطینی را در اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری رود اردن به شهادت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت خودروی ۲ جوان فلسطینی به نام های عبدالفتاح صلاح الدین جباره و احمد مصطفی محمد رجب در یک مرکز ایست و بازرسی این رژیم در غرب اردوگاه طولکرم تیراندازی کرده و آنها را به شهادت رساندند.

این درحالی است که بازداشت جوانان و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن همچنان ادامه دارد و از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۰۴۲) شدت گرفته است.

در همین راستا، نظامیان رژیم صهیونیستی دو اسیر آزاد شده فلسطینی را بعد از یورش به خانه آنها در شهرک برقه در شمال غربی شهر نابلس بازداشت کردند.

۲ دانشجوی فلسطینی نیز در یورش نظامیان صهیونیست به شهرک بیرزیت در شمال شهر رام الله بازداشت شدند.

نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را نیز بعد از یورش به خانه اش در شهر قلقیلیه بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مرکز ایست و بازرسی جنوب شهر اریحا را بست.

سازمان امور اسیران و باشگاه اسیران فلسطینی دیروز دوشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر بیش از ۹ هزار فلسطینی در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه عملیات خود در کرانه باختری افزوده است.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

نظر شما