شناسهٔ خبر: 67005161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

امروز نظام ما در قله اقتدار قرار دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور امور روحانیت رئیس‌ جمهور با بیان اینکه امروز نظام ما در قله اقتدار قرار دارد، تاکید کرد: امام راحل(ره) با تکیه بر قدرت مردم و حراست از ارزش های الهی کاری کرد؛ که اگر روزی در جنگ تحمیلی سیم خاردار هم به ما نمی دادند، امروز صادر کننده تسلیحات پیشرفته نظامی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابوالقاسم دولابی، شامگاه، ۱۳ خردادماه در مراسم سی‌ و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) که در مسجد امام(ره) کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و بیان اینکه کرمان استان مقاومت، ولایتمدار و استان سردارانی همچون حاج قاسم است، گفت: کرمان سرزمین مردم دلداده امامین انقلاب است و مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر قرار باشد جایی را غیر از قم و تهران برای زندگی انتخاب کنم استان کرمان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: اگر با خدا، دلداده و متصل به او باشیم مشکلات حل می شود و امام خمینی (ره) از ۲ رکن باور و تسلیم به خدای متعال و حضور، مشارکت و بها دادن به مردم بهره مند بود.

مشاور رئیس جمهوری در امور روحانیت با بیان اینکه آیه ۶۴ سوره انفال زیربنای نظام جمهوری اسلامی است، افزود: امام راحل نظامی برپا کرد؛ که شامل دو رکن اسلام (باور به خدا و تسلیم در برابر خداوند) و رکن از مشارکت (حضور مردم و بهادادن به مردم) است.

حجت‌ الاسلام دولابی اظهار کرد: اهمیت اسلام و مردم در نظام لوازمی دارد؛ مسئولان باید مردمی و متواضع بوده و از منفعت‌ طلبی برای احزاب، گروه‌ ها و دسته‌ های وابسته به خود بپرهیزند و به فکر منافع عموم مردم باشند.

وی تصریح کرد: اگر مردم به معنای واقعی کلمه مهم هستند پس مسئولان باید از اشرافی‌ گری بپرهیزند و بخاطر رفاه خود و اطرافیان هزینه‌ ها و بودجه‌ های هنگفت بر بیت‌ المال تحمیل نکنند. هرچه هست در خدمت و اختیار مردم به ویژه توده‌ های محروم قرار بدهند و باید تلاش شبانه‌ روزی برای گره‌گشایی از کار مردم داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی باید بر خدا تکیه کرد و به‌ دنبال ترویج شعائر الهی بود، اظهار کرد: باید در برابر تهاجم سبک زندگی غربی مقاومت کرد و روحیه خودباوری و تکیه بر توان مسلمانان را تقویت کرد، باید به فکر امت اسلام بود و نباید دشمنان شرق و غرب را بر امت اسلام تحمیل کرد.

حجت الاسلام دولابی با اشاره به ویژگی‌ های امام خمینی(ره) همچون پرهیز از اشرافی‌ گری، مردم دار بودن، حساس بودن به هزینه‌ کرد بیت‌ المال و پرهیز از استفاده از بیت‌ المال، افزود: علاقه‌ مندی به توده‌ های مردم، تواضع نسبت به مردم و خاکسار در برابر ملت از دیگر ویژگی‌ های امام راحل است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به ما یاد داد باید بر قدرت خدا تکیه کنیم و نباید با دشمنان اسلام و استکبار جهانی دست دوستی بدهیم، اظهار کرد: واژه شیطان اکبر یادگار امام است، که به ما آموخت آمریکا شیطان اکبر است.

مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: امام راحل به دنبال ترویج شعائر الهی بود و فرمود ما با تمدن مخالف نیستیم ما با بی‌ بند و باری مخالف هستیم؛ با فساد و فحشا مخالفیم. ایشان اجازه نمی‌ داد سبک زندگی غربی در کشور ترویج شود و کاری کرد که امت اسلام تقویت شود که این تقویت امت اسلام ریشه در اسلامی بودن این نظام دارد.

حجت الاسلام دولابی با اشاره به فراگیر شدن شعار مرگ بر اسرائیل در شرق و غرب عالم، تصریح کرد: کسی که می‌ گوید جانم فدای ایران به فکر منافع خودش است و اگر پایش بیفتد به دنبال تجزیه ایران هم خواهد رفت؛ اما نگاه امام(ره) است که می‌ گوید ما امت اسلام را یک واحد مشاهده می‌ کنیم و این پیکره واحد باید به هم بپیوندند و متحد شوند تا قدرتمند شود.

وی افزود: امام راحل جمهوری اسلامی را پایه‌ گذاری کرد و بعد حکیم انقلاب همین مسیر را ادامه داد و هم به جمهوریت و اسلامیت بها داد و هم به مردمی بودن.

مشاور رئیس جمهوری در امور روحانیت تاکید کرد: معظم‌ له بر تلاش شبانه‌ روزی، پرهیز از دو قطبی‌ سازی و منفعت‌ طلبی احزاب و بر جلوگیری از ریخت و پاش در بیت‌ المال تأکیدات فراوانی کرد و در جهت اسلامی شدن این نظام تلاش‌ های فراوانی نمود.

حجت الاسلام دولابی اضافه کرد: رهبر عظیم‌ الشأن انقلاب با تکیه بر خدا در برابر مستکبران عالم ایستاد و به ما یاد داد که باید شجاع باشیم. نباید از آمریکا بترسیم و کاری کرد امروز هیمنه آمریکا در جهان شکسته شده و برای او آبرویی در دنیا باقی نمانده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سایه اسلامیت نظام با فرهنگ و سبک زندگی غربی جنگید و صراحتاً اعلام کرد؛ اینجا جمهوری اسلامی است و کسی حق ندارد اسنادی که در مجامع مربوط به کشورهای غربی دنیا پخت و پز می‌ شود بر این کشور حاکم کند و در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستاد.

مشاور امور روحانیت رئیس‌ جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب روحیه خودباوری را تقویت کرد و به کارگر ایرانی اعتماد به نفس بخشید، گفت: معظم‌ له در بُعد اسلامیت نظام کاری کرد جبهه مقاومت امروز به عنوان قدرتمندترین جبهه جهان شناخته می‌ شود.

حجت الاسلام دولابی با گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان و بیان اینکه برخی از مؤثران جبهه مقاومت گفتند او فقط وزیر خارجه ایران نبود بلکه وزیر جبهه مقاومت بود، افزود: امروز قدرت ایران محدود به مرزها نیست و یک مرجع تقلید در ایران نشسته که با اشاره دست او نفتکش بزرگ آمریکا در خلیج فارس توقیف می‌ شود و پهپاد متجاوز آمریکایی که مرزهای هوایی ما را درنوردید توسط سپاه پاسداران ساقط می‌ شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌ های مختلف کشور پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در ماجرای فلسطین کشور ما به جایی رسیده که مستکبران عالم عاجز شدند و دانشجویان در سراسر دنیا و در دانشگاه‌ های آمریکا قیام کردند و رهبر حکیم انقلاب به دانشجویان آزاده در سراسر جهان پیام می‌ دهند.

مشاور امور روحانیت رئیس‌ جمهور گفت: امروز جوانان آمریکا بیدار شده و علیه سیاست‌ های آمریکا شعار می‌ دهند و این در گرو دو نکته اصلی است؛، که امام انقلاب را بر پایه آن برپا کرد و مقام معظم رهبری استمرار بخشید و آن دو نکته نقش مردم و تأکید بر اسلام و اسلامیت به‌ عنوان محور اتحاد جبهه مقاومت است.

حجت‌ الاسلام دولابی با بیان اینکه امام راحل نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد؛ خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دادند و هم به مردمی بودن، تلاش شبانه روزی، سلامت از مفاسد و جلوگیری از ریخت و پاش اموال اهمیت دادند و هم برای اسلامی شدن جامعه تلاش های زیادی کردند.

وی تاکید کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب در برابر مستکبران ایستادند و به ما یاد دادند که شجاع باشیم و از آمریکا نترسیم . کاری کردند که امروز هیمنه آمریکا در جهان شکسته شده است.

مشاور ریاست جمهوری ادامه داد: روزی آمریکا در جهان ابرقدرت بود، اما امروز جوانان یمنی با سلاح های ساده کشتی های آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار می دهند، مصادره می کنند و اعتباری برای آمریکا باقی نمانده است.

حجت الاسلام دولابی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سایه اسلامی بودن نظام با فرهنگ و سبک زندگی غربی جنگیدند و صراحتا اعلام کردند اینجا جمهوری اسلامی است و کسی حق ندارد، اسنادی که در مجامع غربی دنیا پخت و پز می شود اینجا اجرا کند و در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بُعد اسلامیت نظام کاری کردند که امروز جبهه مقاومت به عنوان قدرتمندترین جبهه جهان شناخته می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز نظام ما در قله اقتدار قرار دارد، تاکید کرد: با تکیه بر قدرت مردم و حراست از ارزش های الهی امام ما کاری کرد که اگر روزی در جنگ تحمیلی سیم خاردار هم به ما نمی دادند، امروز صادر کننده تسلیحات پیشرفته نظامی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر در طراحی و ساخت ماهواره و جزو برترین کشورها در سلول های بنیادین و پیشرفته ترین پهپادها، ناوشکن و سایر تجهیزات نظامی منحصر به فرد است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی دولابی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به مردم، جوانان و نخبگان بها دادند و نخبگان آمدند بخش های کشور را به راه انداختند؛ امروز رهبر انقلاب وقتی نامه رییس جمهور آمریکا را می بینند، نامه را تحویل نمی گیرند و می گویند که من رییس جمهور آمریکا را شایسته هیچ تبادل پیامی نمی دانم.

وی با اشاره به بی اعتنایی و زورگویی کشورهای ابرقدرت در رژیم گذشته افزود: امروز کشورهای قدرتمند نمی توانند به ما زور بگویند و در ماجرای فلسطین کشور ما به جایی رسیده که کشورهای قدرتمند عاجز شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دانشگاه های آمریکا دانشجویان قیام کردند، رهبر حکیم انقلاب پبام به دانشجویان آزاده سراسر جهان می دهند و امروز جوانان آمریکا بیدار شده‌ اند و چشمشان باز شده است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی دولابی گفت: رییس جمهور شهید ما هم در همین مسیر حرکت می کرد، اگر چه ما در طول ۴۰ سال وقتی از راس نظام یک پله پایین تر می‌ آییم دچار فراز و نشیب ها می شویم و برخی، جمهوریت و اسلامیت را تضعیف می کردند.

وی افزود: برخی دولت ها به جای تلاش شبانه روزی برای مردم به فکر کار مدیریتی، اضافه کار و حق ماموریت و تخلفات متعدد از قوانین و به فکر خودشان بودند؛ در بُعد اسلامیت نیز بعضی از دولت ها به جای اینکه به رضای خدا بیاندیشند به رضای دشمن فکر می کردند و به جای اینکه به قدرت خدا تکیه کنند، به دنبال رضایت استکبار جهانی بودند.

مشاور ریاست جمهوری تاکید کرد: بعضی از دولت های به جای ترویج شعائر الهی، ذهن ها را به سمت مراکز تفریحی بردند و به جای ایستادگی در برابر سبک زندگی غربی امثال سند ۲۰۳۰ را آوردند؛ به جای تقویت روحیه خود باوری برخی دولت ها به تحقیر صنعت ملی پرداختند و به جای تقویت جبهه مقاومت عنصر ملیت را تقویت کردند و بین ایران و سایر کشورهای مسلمان فاصله انداختند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی دولابی خاطر نشان کرد: اما دولت سیزدهم و دولت رییس جمهور شهیدمان در همان مسیر حرکت انقلاب، یعنی جمهوریت و اسلامیت حرکت کرد و دولتی بود که رییس جمهورش خادم ملت و آرزوی خدمت به مردم را داشت و پای درد و دل محرومان می نشست.

وی عنوان کرد: رییس جمهور ما از اشرافی گری پرهیز کرد و اجازه سواستفاده از بیت المال را نداد ، بر قانون تاکید می کرد و در جایی که خلاء قانونی بود، خدا را در نظر داشت.

مشاور ریاست جمهوری اظهار داشت: رییس جمهور شهید با تلاش شبانه روزی کاری کرد کارستان و اگر در سال‌ های پایانی دولت قبل بحران آب و برق داشتیم و ۲ هزار کارخانه تعطیل شد، در طول این سه سال مشکل قطعی برق حل و تنش های آبی برطرف شد.

حجت الاسلام دولابی بیان کرد: رییس جمهور ما کاری کرد که کارگر ایرانی احساس غرور کند، اشتغال کشور در طول ۳۰ سال گذشته بی سابقه است و نرخ بیکاری به ۷ درصد رسید.

وی افزود: صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش یافت، شهید آیت‌ الله رییسی تلاش شبانه روزی داشت و زیرساخت هایی در کشور ایجاد شد؛ که معادل ۱۰ تا ۱۵ سال کارها جلو رفت و بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه کار در طول سه سال افتتاح شد.

مشاور ریاست جمهوری تاکید کرد: در بُعد اسلامیت هم این رییس جمهور در برابر سبک زندگی غربی و استکبار ایستاد و با قاطعیت از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع کرد؛ این رییس جمهور و دولت ما تکیه بر توان داخلی را جلو برد و در خیلی از بخش ها خودکفایی ایجاد شد.

حجت الاسلام دولابی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: بابد مراقب باشیم انتخاب ما نسبت به رییس جمهوری دقیق و مردم دار، ساده زیستی سالم باشد و به دنبال اشرافی‌گری نباشد چ، روحیه خودباوری را تقویت و جبهه مقاومت را حمایت کند تا زمینه امت واحده فراهم شود.

وی بیان کرد: استان کرمان استان مقاومت و سرداران شهیدی مانند حاج قاسم سلیمانی است و یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه ۵ هزار و ۳۵۰ شهید این استان را گرامی می داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: کرمان استانی ولایتمدار است که مردمش دلداده امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و رهبر عزیز انقلاب به این استان علاقه و ارادت ویژه ای دارند، این جز روحیه ولایتمداری است؛ که امثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان پرورش پیدا می کند.

نظر شما