شناسهٔ خبر: 66997341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کرمان استان مقاومت و سرداران شهیدی مانند حاج قاسم سلیمانی است

مشاور رییس جمهور شهید گفت: کرمان مردمانی خونگرم دارد که دلداده امام و مقام معظم رهبری بوده و هستند.

صاحب‌خبر -

کرمان استان مقاومت و سرداران شهیدی مانند حاج قاسم سلیمانی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، مشاور رییس جمهور شهید در امور روحانیت و حوزه علمیه به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) در مسجد امام(ره)شهر کرمان گفت: امام راحل به توده‌های محروم علاقه داشت و نسبت به مردم متواضع و خاکسار در برابر ملت بود. حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: اگر با خدا، دلداده و متصل به او باشیم مشکلات حل می‌شود و امام خمینی (ره) از ۲ رکن باور و تسلیم به خدای متعال و حضور، مشارکت و بها دادن به مردم بهره‌مند بود.
وی افزود: اگر نظام ما جمهوری و مردم مهم هستند، پس مسوولان باید مردمی و متواضع باشند و از منفعت طلبی برای گروه‌ها و احزاب و دسته‌های وابسته به خودشان بپرهیزند و به فکر منافع عموم مردم باشند. مشاور رییس جمهور شهید گفت: اگر نظام ما جمهوری و مردم اهمیت دارند، مسوولان باید از اشرافیگری بپرهیزند و هزینه‌ها و بودجه‌های کلان از بیت المال برای خودشان و اطرافیانشان تحصیل نکنند و هر چه هست در خدمت به مردم به ویژه توده‌های ضعیف قرار بدهند.
وی اظهار کرد: مسوولان باید تلاش شبانه روزی برای گره گشایی از کار مردم داشته باشند و اگر نظام ما اسلامی است، باید در این نظام بر خدا و نه بر بنده خدا تکیه کرد، مسلمان تسلیم خدا و رضای خداست و به دنبال رضای دشمن خدا نیست.
حجت الاسلام ابوالقاسمی دولابی ادامه داد: در نظام اسلامی باید به دنبال ترویج شعائر الهی بود و در برابر تهاجم سبک زندگی غربی مقاومت کرد و روحیه خودباوری و تکیه بر توان مسلمانان را تقویت کرد و باید به فکر امت اسلام بود و نباید دشمنان شرق و غرب را بر امت اسلام ترجیح داد. وی گفت: امام خمینی (ره) که بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی است هم مردم دار بود و تمام ساعات شبانه روزش را وقف مردم کرد و اهل اشرافیگری نبود و به شدت نسبت به هزینه کردن بیت المال در امور غیر ضروری حساس بود. عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام (ره) به ما یاد داد که باید بر قدرت خدا تکیه کنیم و نباید به دشمنان اسلام و استکبار جهانی دست دوستی بدهیم و به ما آموخت آمریکا شیطان اکبر است.
وی تاکید کرد: امام (ره) اجازه نمی‌داد سبک زندگی غربی در کشور ترویج و کاری کرد که امت اسلام تقویت شود که این تقویت ریشه در اسلامی بودن نظام دارد.
حجت الاسلام ابوالقاسمی دولابی افزود: امروز جای امام راحل خالی است که ببینند، شعار مرگ بر اسرائیل در شرق و غرب عالم جهانگیر شده است و با همین کلمات و جملات به زبان فارسی گفته می‌شود. وی بیان کرد: امام راحل می‌فرمودند که مگر می‌شود اسلامی بود، اما به فکر مردم فلسطین نباشیم، مگر می‌شود، اسم نظام اسلامی باشد، اما شعار بدهد نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران و کسانی که این شعار را می‌دهند به فکر منافع خودشان هستند و حتی به دنبال تجزیه ایران هم می‌روند.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی دولابی با بیان اینکه امام راحل نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دادند و هم به مردمی بودن، تلاش شبانه روزی، سلامت از مفاسد و جلوگیری از ریخت و پاش اموال اهمیت دادند و هم برای اسلامی شدن جامعه تلاش‌های زیادی کردند.
وی تاکید کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب در برابر مستکبران ایستادند و به ما یاد داد که شجاع باشیم و از آمریکا نترسیم و کاری کرد که امروز هیمنه آمریکا در جهان شکسته شده است.
مشاور رییس جمهور شهید ادامه داد: روزی آمریکا در جهان ابرقدرت بود، اما امروز جوانان یمنی با سلاح‌های ساده کشتی‌های آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داده و مصادره می‌کنند و اعتباری برای آمریکا باقی نمانده است. وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سایه اسلامی بودن نظام با فرهنگ و سبک زندگی غربی جنگید و صراحتا اعلام کردند اینجا جمهوری اسلامی است و کسی حق ندارد، اسنادی که در مجامع غربی دنیا پخت و پز می‌شود اینجا اجرا کند و در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستادند. حجت الاسلام ابوالقاسمی دولابی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بُعد اسلامیت نظام کاری کردند که امروز جبهه مقاومت به عنوان قدرتمندترین جبهه جهان شناخته می‌شود و امروز ایران قدرتش به مرز‌ها نیست. وی با بیان اینکه امروز نظام ما در قله اقتدار قرار دارد، تاکید کرد: با تکیه بر قدرت مردم و حراست از ارزش‌های الهی امام ما کاری کرد که اگر روزی در جنگ تحمیلی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، امروز صادر کننده تسلیحات پیشرفته نظامی هستیم. عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر در طراحی و ساخت ماهواره است.

نظر شما