شناسهٔ خبر: 67002264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خبر داد

پیش‌بینی برداشت ۶۸۰ تن گل‌محمدی در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه برداشت گل محمدی در شهرستان ۳.۵ تن در هر هکتار است، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۸۰ تن محصول گل‌محمدی در شهرستان گلپایگان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اصغر میرزایی امروز _دوشنبه چهاردهم خرداد_ در حاشیه بازدید از باغات گل‌محمدی شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران از برداشت محصول گل محمدی تا اواخر خردادماه خبر داد و اظهار کرد: از سطح ۱۶۰۰ هکتاری باغات شهرستان، ۲۱۰ هکتار آن باغ گل‌محمدی است که به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت گل محمدی در شهرستان ۳.۵ تن در هر هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۸۰ تن محصول گل‌محمدی در شهرستان گلپایگان برداشت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به اینکه کمبود کارگر و عدم کارگاه صنعتی فرآوری عطر و اسانس گل محمدی از مهم‌ترین مشکلاتی که در هنگام برداشت داریم، عنوان کرد: به‌دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب‌گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح شهرستان به صورت خام فروشی به کاشان صادر می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه ۵۵ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول زعفران است که از هر هکتار ۲ کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود، گفت: ۲۹ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت سبزی و صیفی‌جات گلخانه‌ای اختصاص دارد.

وی ادامه داد: یک واحد گلخانه فلفل دلمه‌ای، خیار و گوجه در شهرستان داریم که محصولات آن به کشورهای روسیه و عمارات صادرات می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به اینکه محصول زیره سبز در سطح ۳۰۰۰ مترمربع از اراضی روستای کلوچان شهرستان گلپایگان به صورت دیم کاشت شده است، افزود: این گیاه دارویی در بهمن‌ماه کشت، و در خردادماه برداشت می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: در راستای رعایت الگوی مصرف و مقابله با بحران کم آبی، طی سال‌های اخیر کشاورزی شهرستان به سمت کشت محصولات کم آب‌بر مانند زعفران و گل محمدی و گیاهان دارویی پیش رفته است.

نظر شما