شناسهٔ خبر: 67000856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ اثر هنرمندان مازندرانی نشان افتخار جشنواره فیلم بلغارستان را کسب کرد

ساری- ایرنا- نشان افتخار سومین دوره جشنواره «گلدن فمی»(Golden Femi) بلغارستان به ۲ اثر هنرمندان مازندرانی اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انیمیشن «نوف» اثر زهرا خورشیدی پاجی و فیلم مستند «کل فاطمه» به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری که به سومین دوره جشنواره فیلم «گلدن فمی»Golden Femi)) بلغارستان راه یافته بودند با نظر هیئت داوران شایسته دریافت نشان افتخار معرفی شدند.

اثر پویانمایی «نوف» امسال به بخش انیمیشن این جشنواره بین‌المللی راه یافته بود و مستند «کل فاطمه» نیز در بخش مستند جشنواره «گلدن فمی» اکران شد که هر ۲ اثر مورد توجه داوران قرار گرفتند.

فیلم کوتاه پویانمایی «نوف» اثر کارگردان مازندرانی که چندی پیش نیز نامزد بهترین انیمیشن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم طبیعت و محیط زیست فنلاند Vasa Weildlife شده بود با کارگردانی زهرا خورشیدی، نویسندگی محسن غلامی و تهیه‌کنندگی مشترک زهرا خورشیدی و مهدی رنگرز تولید شد.

این اثر ۶ دقیقه‌ای که در بخش فیلم کوتاه سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران نیز حضور داشت، با موضوعی محیط زیستی نگاهی جهان‌شمول به این حوزه تولید شده است.

۲ اثر هنرمندان مازندرانی نشان افتخار جشنواره فیلم بلغارستان را کسب کردند

«نوف» تا کنون در بیش از ۲۰ جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمد و موفقیت‌هایی کسب کرد. این اثر پویانمایی در اردیبهشت امسال نیز پس از راهیابی به بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم طبیعت و محیط زیست فنلاند، در رقابت با ۹ اثر دیگر که به بخش پویانمایی این رویداد راه یافته بودند با نظر هیئت داوران نامزد بهترین انیمیشن جشنواره معرفی شده بود.

مهسا یزدانی، ربابه هاشمی‌نسب، زینب کریمی، کوشا یوسفی(انیماتور)، رضا آخوندزاده(کامپوزیت و تدوین)، هانی نظریان(موسیقی)، مهدی یکتا (صداگذاری)، مهسا یزدانی(استوری ریل)، شیوا ابوطالب‌پور، لیلا یادگاری، راضیه نجفی‌پور و زینب کریمی(رنگ‌آمیزی)، مهدی شیخ اسدالله(طراح زمینه) و سمیرا خورشیدی و سولماز گلدوست(طراح پوستر و لوگو) عوامل تولید این اثر پویانمایی هستند و پخش بین‌الملل اثر را نیز حمیدرضا محمودیه و حمیدرضا مزرعه خطیری بر عهده دارند.

کل فاطمه

مستند «کل فاطمه» اثر مهدی زمان‌پور کیاسری دیگر هنرمند مازندرانی که در سومین دوره جشنواره بین‌المللی «گلدن فمی» بلغارستان نشان افتخار دریافت کرد، روایتی از زندگی بانویی به نام کربلایی فاطمه است که همراه با ۲ فرزندش در مزرعه‌ای در حاشیه روستای «زروم» از توابع شهرستان نکا زندگی می‌کند.

۲ اثر هنرمندان مازندرانی نشان افتخار جشنواره فیلم بلغارستان را کسب کردند

زمان‌پور کیاسری برای ساخت این مستند جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه‌بلند در بخش مسابقه ملی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را دریافت کرده بود.

مستند ۵۶ دقیقه «کل فاطمه» تا کنون در چند جشنواره معتبر بین‌المللی از جمله جشنواره ملاقات‌های بین‌المللی مستندهای مونترال کانادا، جشنواره فیلم‌های ایرانی پاریس و جشنواره بین‌المللی جانگ نئونگ نیز اکران شد و مورد توجه قرار گرفت.

تهیه‌کنندگی این مستند را مهدی زمان‌پور کیاسری و سمیه زراعت‌کار بر عهده داشتند و داوود رحمانی(تصویربردار)، مهدی حسینی‌وند(تدوین)، پیام میرتبریزیان(صدابردار)، آرش قاسمی(صداگذار) و تیمور نوربخش(مدیر تولید) از دیگر عوامل تولید این مستند هستند.

نظر شما