شناسهٔ خبر: 67000302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس هیات فوتبال استان:

بقای استقلال ‌خوزستان‌ و فولاد خوشحالی ندارد/نفت آبادان باید احیا شود

رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: تصمیمات برای انتخاب مدیران و نیز تیمداری و انتخاب مربیان و بازیکنان تیم ها باید توسط اهلیت و همراه با تخصص ترسیم شود هیچ گونه کم‌کاری در خصوص تیم‌های خوزستانی را تحمل نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالکاظم طالقانی اظهارکرد: سقوط تیم صنعت نفت محبوب القلوب همه مردم آبادان از لیگ برتر فوتبال، تلخ ترین اتفاق ممکن برای فوتبال خوزستان بود و جای تاسف است که این تیم دچار چنین بحرانی شود. وقتی عرض می‌کنم بحران و تاسف، باید در آبادان بود و آن مردم بی نظیر در حمایت و صداقت و زندگی عاشقانه با فوتبال را دید و درک کرد تا معنی و مفهوم واقعی عشق به فوتبال را فهمید و به جرأت باید گفت، فوتبال و تیم صنعت نفت تنها دلخوشی و جزیی از زندگی این مردم است.

 

چرا تامین هزینه‌های تیمداری فوتبال در آبادان غیرقانونی محسوب می شود؟

 

وی ادامه داد: مردم آبادان بوی نفت و گاز پالایشگاه را تحمل می کنند، اما تحمل عدم توجه که منجر به سقوط تیم محبوبشان شد را هرگز باور ندارند، چرا هزینه کردن بودجه نفت و هلدینگ‌ها در جاهای دیگر و برای تیم های دیگر بلامانع است، اما تامین هزینه‌های تیمداری فوتبال در آبادان غیر قانونی محسوب می شود؟ لااقل انتظار می‌رود با وجود این همه منابع نفتی و پالایشگاهی، وزیر محترم نفت نگاهی ویژه به این تیم محبوب القلوب مردم آبادان داشته باشد و ردیف بودجه ای برای آن تعیین و تعریف شود. 

 

نفت آبادان باید احیا شود

 

رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: نباید این تیم ریشه دار و پرهوادار به صورت آسانسوری در مسابقات فوتبال کشور دیده شود. قدمت فوتبال آبادان و نام پرآوازه تیم صنعت نفت شایسته بهترین های فوتبال ایران است و باید تیم نفت آبادان را دوباره احیا کرد و برای این احیا توجه و حضور اهلیت و تخصص لازم است. 

 

بقای استقلال خوزستان و فولاد خوشحالی ندارد

 

او در ادامه با بیان این که بقای استقلال خوزستان و فولاد در لیگ خوشحالی ندارد، عنوان کرد: قبول دارم وضعیت تیمداری فوتبال خوزستان نباید چنین شود که برای‌ بقای دو تیم استقلال خوزستان و فولاد در لیگ برتر خوشحالی کرد، اما نمی‌توان تلاش های هفته های پایانی را که همه اهالی فوتبال و پیشکسوتان و نیز هواداران برای حفظ سهمیه فوتبال خوزستان با همدلی و حمایت کم نظیر خود منجر به بقای استقلال و فولاد در لیگ برتر شد، نادیده گرفت یا کم رنگ کرد.

 

هشدار و پیشنهاد داده بودیم

 

طالقانی ادامه داد: قبول دارم این دو باشگاه باید برای کسب رتبه های بالای جدول و رسیدن به سهمیه آسیا تلاش می کردند، ولی متاسفانه شاهد عکس انتظارات بودیم. هیات فوتبال و اداره کل ورزش خوزستان نیز در ابتدای فصل و نیم فصل چندین بار به مسئولان مربوطه تیم ها هشدار لازم را دادند چون تنها وظایف ما هشدار و ارائه پیشنهاد به تیم ها است و قاتون اجازه دخالت در مدیریت باشگاه ها را نداده است. طی این فصل لیگ برتر بارها مراتب اعتراض هواداران و نگرانی خود را از طریق نامه نگاری های متعدد به استاندار دلسوز و فوتبالی استان خوزستان که خودشان هم نگران وضعیت نتایج تیم های خوزستانی بود، اعلام کردیم و جلسات متعددی در این خصوص با مدیریت های باشگاه ها برگزار شد.

 

هیچ گونه کم کاری و بی توجهی را تحمل نخواهیم کرد

 

رییس هیات فوتبال خوزستان بیان کرد: باشگاه های خوزستانی باید از هم اکنون برنامه ریزی و هدفگذاری خود را جهت حضور قدرتمند در فصل آینده فوتبال ایران مهیا کنند و از فرصت سوزی پرهیز کنند. هواداران ما دیگر چنین حضوری با تزلزل فرود در لیگ را نمی پذیرند. کسب نتایج قابل قبول و رتبه های برتر، خواسته و مطالبه فوتبال دوستان خوزستانی است که باید تحقق یابد. تصمیمات برای انتخاب مدیران و نیز تیمداری و انتخاب مربیان و بازیکنان تیم ها باید توسط اهلیت و همراه با تخصص و شایستگی مقبول برای یک فوتبال موفق ترسیم شود. بنده و مطمئنا همه پیشکسوتان و اهالی فوتبال خوزستان به عنوان جزیی از فوتبال این استان آماده هر نوع همکاری بدون منت هستیم و هیچ گونه کم کاری و بی توجهی را تحمل نخواهیم کرد.

 

 به آینده فوتبال خوزستان بسیار خوشبین هستم

 

او درباره آینده فوتبال استان خوزستان هم گفت: به آینده فوتبال خوزستان بسیار خوشبین هستم زیرا توجه به آموزش را بسیار جدی پیگیری کرده و حضور بازیکنان خوزستانی در رده های پایه ملی و کسب عناوین برتر تیم های خوزستانی در لیگ های پایه فوتبال کشور نوید روزهای روشن را برای فوتبال خوزستان می دهد. 

 

طالقاتی درباره کلاس آموزش مربیگری درجه A آسیا نیز عنوان کرد: با پیگیری های به عمل آمده موفق شدیم برای نخستین بار کلاس A آسیا با حضور مربیان بومی را در اهواز برگزار کنیم و این انتظار می رود خروجی این دوره ۲۴ مربی خوزستانی با دانش و توانمند جهت کشف استعدادهای درخشان و خلاق برای فوتبال استان باشد.

نظر شما