شناسهٔ خبر: 67470651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:

مردم با درک شرایط، حضوری پرشور در مرحله دوم انتخابات داشته باشند

سنندج- ایرنا- نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست با درک شرایط موجود و در نظر گرفتن ارزش و تاثیر مشارکتشان، در مرحله دوم انتخابات شرکت بهتر و پرشوری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سالار مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابان بیشتر باشد، سطح انتظارات و توقعات از دولت هم می‌تواند بالاتر رود.

وی افزود: مرحله اول انتخابات با حضور مناسب مردم برگزار شد اما انتظار مشارکت بیشتر داشتیم و متاسفانه آن چیزی که انتظار می رفت، اتفاق نیفتاد.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد مردم با حضور گرم خود پای صندوق‌های رای، راه توسعه کشور را هموارتر و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

مرادی بر لزوم همکاری بین سه قوا تاکید کرد و گفت: سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه به عنوان ارکان نظام اسلامی باید همسویی و تعامل لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت آینده و مجلس بتوانند تعامل داشته باشند، بیشتر می توانند منشا خدمت باشند و مطالبات مردم را رسیدگی و در رفع مشکلات موفقتر عمل خواهند کرد.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بدون همسویی و همکاری بین دولت و مجلس، انرژی‌ها هدر می‌رود و نمی توان آنگونه که شایسته است به مردم خدمات ارائه داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

نظر شما