شناسهٔ خبر: 66999443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان اردل بر تعامل بین دستگاهی در جهت اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی توافق شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان چهارمحال و بختیاری روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ نشست مشترکی بین سه دستگاه کانون پرورش فکری استان و فرمانداری شهرستان اردل و سپاه منطقه اردل صورت گرفت که نتایج خوب و ارزشمندی برای بهره‌مندی کودکان ونوجوانان این منطقه در بر داشت.

گزارش کانون‌یار شهرستان اردل را در ادامه می‌خوانید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری که برای بازدید از مرکز فرهنگی هنری کانون اردل به این شهرستان سفر کرده بود به همراه مربی مسئول آن مرکز میزبان فرماندار شهرستان اردل و فرمانده‌ی سپاه اردل بودند.

در این دیدار ابتدا مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به فرماندار و فرمانده‌ی سپاه و همراهان به معرفی ابعاد مختلف فعالیت‌های کانون پرداخت و گفت: در شهرهای بزرگ تعداد آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی که در زمینه‌ی کودک و نوجوان فعالیت دارند بسیار زیاد هستند ولی کانون پرورش فکری تنها دستگاه دولتی‌ست که بصورت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه آموزش غیر رسمی به کودکان و نوجوانان خدمات می‌دهد، این در حالی است که فعالیت‌های کانون در شهرهای کوچکتر مثل اردل نمود بهتری پیدا می‌کند و ما می‌تونیم درصد بیشتری از کودکان و نوجوانان را جذب کنیم.

اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

روح الله واحد با اشاره به بزرگتر شدن دایره‌ی مخاطبین کانون گفت: در گذشته کانون سعی داشت به یک و یا دو رده‌ی سنی خدمات ارائه دهد ولی با رویکرد جدید ما از سنین نونهالی تا نوجوانی و جوانی خدمات کانون را وسعت داده‌ایم و حتی پس از خروج از عضویت کانون، از حضور فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کانونی با عنوان اعضای ارشد و کانون‌یار استقبال کرده و حتی اداره‌ی قسمتی از فعالیت‌های کانون را به این افراد می‌سپاریم.

واحد گفت: طبق سیاست‌های دولت مردمی شهید رئیسی، آموزش غیر رسمی و غیر اجباری دانش‌آموزان بر عهده‌ی کانون پرورش فکری گذاشته شده است و این رویداد در بسیاری از موارد بسیار اثرگذارتر از آموزش‌های رسمی و آکادمیک بوده و زمانی که دانش‌آموز با میل و رغبت به کانون مراجعه می‌کند، فراگیری بهتری خواهد داشت و این در گفته‌های وزیر آموزش و پرورش هم مطرح شد که ما وظیفه‌ی آموزش غیر رسمی را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌سپاریم.

روح الله واحد ضمن پیشنهاد راه‌اندازی خانه‌ی نهج‌البلاغه و همچنین سینمای کودک و نوجوان در کانون اردل گفت: فرزندان این سرزمین به واسطه‌ی اینکه همیشه شاهد قرائت قرآن در منازل خود هستند، انس و الفت خوبی با این کتاب مقدس دارند و اگر این مطالعه‌ی قرآن با مطالعه و تفسیر نهج‌البلاغه همراه شود تاثیر معنوی بسیار خوبی خواهد داشت و بعد از آن و برای تفریح هم بتوانند از نمایش فیلم در سینما لذت ببرند، به همین منظور ما آمادگی خود را برای تاسیس خانه نهج‌البلاغه و سینمای کودک و نوجوان در این شهرستان و در محل کانون اردل اعلام می‌داریم.

اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

فرماندار شهرستان اردل در ابتدا، ضمن سپاس از حضور مدیرکل و همراهان در شهرستان اردل گفت: تمام شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و مذهبی که در حال حاضر در جامعه مطرح هستند، دارای تربیت خوب در دوران کودکی و نوجوانی بوده‌اند و به عقیده‌ی من سنگ بنای رشد فکری، معنوی و مذهبی اشخاص را می‌باید از همین کودکی و نوجوانی بنا گذاشت.

یعقوب شکوهی گفت: در بخش تملک دارایی و امور کانون میتوانیم نماینده‌ی کانون را در جلسات شورای اداری شهرستان دعوت کنیم و کمک‌های مالی خوبی به این ارگان فرهنگی پرداخت کنیم.

شکوهی گفت: بنده خود را کانونی می‌دانم و از منافع کانون دفاع خواهم کرد و کانون پرورش فکری اردل هم می‌تواند بر روی کمک‌های فرمانداری حساب باز کند.

سید عقیل موسوی، فرمانده سپاه شهرستان اردل، برنامه‌های سپاه برای کودکان و نوجوانان را مطرح کرد و گفت: طرح جوانه‌های صالحین با حضور نوجوانان و جوانان و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند تعامل سازنده‌ای بین بسیج منطقه و کانون پرورش فکری باشد و ما آمادگی داریم جلسات جوانه‌های صالحین را در محل کانون اردل برگزار کرده تا اعضای دو طرف از برنامه‌های هم استفاده کنند.

   خبرنگار : مهدیه صالحی کانون‌یار شهرستان اردل

نظر شما