شناسهٔ خبر: 66997545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

میانگین مصرف آب زنجانی‌ها دو برابر مصرف کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میانگین کشوری سرانه مصرف برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که این میزان در شهر زنجان نزدیک به دو برابر و معادل ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

صاحب‌خبر -

علی محمد نادرخانی در گفت‌وگو با ایمنا در زنجان اظهار کرد: برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آورد رودخانه سد تهم میزان برداشت از این منبع تأمین آب سطحی محدود و بیشتر از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به علت گرم شدن دمای هوا میزان مصرف آب در زنجان ۵ درصد افزایش یافته است، گفت: برای پایداری منابع آبی از زنجانی‌ها درخواست می‌شود مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز آبی شهر زنجان ۱۲۵ میلیون لیتر در شبانه روز است، اضافه کرد: این میزان از طریق سد تهم و ۶۰ حلقه چاه فعال تأمین می‌شود.

نادرخانی گفت: میزان پر شدگی سد تهم در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۰ درصد از این میزان نیز به عنوان کدورت قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است گفت: این میزان در شهر زنجان نزدیک به دو برابر و معادل ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: میزان مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهر زنجان ۴۳ میلیون متر مکعب است که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی می‌توان به استمرار خدمات تأمین آب در زنجان کمک کرد.

نظر شما