شناسهٔ خبر: 66997030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش پنج درصدی میزان مصرف آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با ورود توده هوای گرم از روز چهارشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه میزان مصرف آب در زنجان بیش از پنج درصد در هر شبانه روز افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

افزایش پنج درصدی میزان مصرف آب در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، نادرخانی گفت: نیاز آبی شهر زنجان ۱۲۵ میلیون لیتر در شبانه روز است که این میزان از طریق سد تهم و ۶۰ حلقه چاه فعال تامین می‌شود.

وی افزود: برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آورد رودخانه سد تهم، میزان برداشت از این منبع تامین آب سطحی محدود شد و بیشتر از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف آب برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، گفت: این میزان در شهر زنجان نزدیک به ۲ برابر و معادل ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

نادرخانی ادامه داد: مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهر زنجان ۴۳ میلیون مترمکعب است که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی می‌توان به استمرار خدمات تامین آب در زنجان کمک کرد.

وی از مشترکین آب و فاضلاب استان خواست با کمک به ترویج مصرف صحیح آب شرکت آب و فاضلاب را در تامین این مایه حیاتی یاری کنند تا همگان از نعمت حیات بخش آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

نظر شما