شناسهٔ خبر: 66995967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

به رغم وعده اردیبهشتی رئیس فدراسیون؛

ائتلاف چند مدیر باشگاه علیه مهدی تاج/ برای VAR سراغ فیفا می‌رویم

با بروز برخی اتفاقات حاشیه‌ای در دیدار تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان تعدادی از مدیران باشگاه‌ها تصمیم گرفتند با یک صدایی و اتحاد خودشان مقابل برخی مسائل قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق - اخبار پشت پرده و در گوشی از اتاق مدیریت برخی باشگاه‌ها حکایت از آن دارد که پس از اتفاقات مربوط به داوری در دیدار تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان و بروز برخی مسائلی از این دست در طول ماه‌های گذشته تعدادی از مدیران سرشناس باشگاهی فوتبال در لیگ برتر تصمیم جنجالی گرفته‌اند.

گفته می‌شود با مشخص شدن برخی موارد در رابطه با اتفاقات باشگاه مس رفسنجان، خداداد افشاریان (رئیس کمیته داوران) و برخی مسئولان سازمان لیگ، تعدادی از مدیران باشگاهی تصمیم دارند طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال به مهدی تاج بگویند که هر طور شده باید برای فصل آینده لیگ برتر از کمک داور ویدیویی و سیستم VAR استفاده شود. آنها معتقدند حالا که در بحث استفاده از VAR زورشان به مهدی تاج نمی رسد تا او را مجاب کنند از این تجهیزات استفاده شود برای جلوگیری از بیشتر ضایع شدن حق تیم های شان باید چنین اقدامی را صورت بدهند.

ظاهرا فیلمی هم از اشتباهات داوری در رابطه با تعدادی از تیم‌هایی که در طول فصل جاری لیگ برتر به واسطه اشتباهات داوری در محدوده سقوط و یا کسب عنوان قهرمانی قرار داشتند تهیه شده تا آن را به مراجع قانونی در فیفا ارسال کنند و از این طریق از اینفانتینیو (رئیس فیفا) بخواهند شرایطی برای فدراسیون فوتبال ایران ایجاد شود که همه استادیوم‌های ایران به چنین تجهیزاتی مجهز باشد تا حقی از هیچ تیمی ضایع نشود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است متن این نامه که مخاطبش ابتدا فدراسیون فوتبال و سپس فدراسیون بین‌المللی فوتبال است ظرف روزهای آینده تهیه شده و با مهر و امضای تعدادی از مدیران باشگاه‌ها به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج ارسال شود. اصل یا رونوشت آن نیز برای فیفا ارسال خواهد شد.

البته مهدی تاج در آخرین روزهای اردیبهشت ماه تأکید کرد که قطعا از ابتدای فصل بعد VAR به فوتبال می آید ولی مشابه همین جملات را در تابستان ۱۴۰۱ نیز بر زبان آورده بود و وعده زمستان ۱۴۰۱ و نیم فصل لیگ برتر بیست و دوم را به باشگاه ها داد اما هرگز عملی نشد. باید دید این بار و با این تهدید بالقوه مدیران باشگاه ها ایا باز هم وعده استفاده از وی ای آر به تعویق می افتد یا نه!

نظر شما