شناسهٔ خبر: 66994913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

​​​​​​​کره شمالی ارسال بالون به سمت کره جنوبی را متوقف کرد

تهران- ایرنا- کیم کانگ ایل معاون وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ ارسال بالون‌های حامل زباله را به سمت کره جنوبی متوقف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، معاون وزیر دفاع کره شمالی با بیان اینکه ارسال این بالون‌ها به طور موقت متوقف شده است، اظهار کرد: اگر بالون‌های حاوی اعلامیه از طرف کره جنوبی به سمت شمال به پرواز درآیند، پیونگ یانگ نیز بار دیگر ارسال بالون‌های حاوی زباله را به سمت جنوب از سر خواهد گرفت.

کیم با اشاره به اینکه پیونگ یانگ در چند روز اخیر ۳ هزار و ۵۰۰ بالون حامل ۱۵ تن زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است، تاکید کرد: این اقدام صرفاً در پاسخ به اعلامیه‌های ضد کمونیستی بود که توسط فعالان کره جنوبی به سمت شمال ارسال می‌شد.

معاون وزیر دفاع کره شمالی تهدید کرد: اگر بار دیگر بالون‌های حاوی اعلامیه از سوی کره جنوبی راهی کره شمالی شود، پیونگ یانگ با بالون‌هایی که صد برابر تعداد آن کاغذهای تبلیغاتی را حمل می‌کنند، تلافی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش کره جنوبی پیش تر اعلام کرده بود که کره شمالی بیش از ۲۰۰ بالون حامل زباله را به آن سوی مرز میان دو کره فرستاده است.

یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفته بود که این بالون‌ها در چند روز اخیر در مکان‌های مختلفی در سراسر کشور فرود آمده و تا استان گیونگ‌سانگ جنوبی در جنوب شرق کره جنوبی رسیده و روی زمین زباله‌هایی پخش کرده‌اند.

این مقام ستاد مشترک ارتش، افزود: به نظر می‌رسد این بالون‌ها حامل زباله‌هایی مانند بطری‌های پلاستیکی، باتری، کفش و حتی کود و فضولات باشند و مقامات نظامی در حال جمع آوری محتویات آنها برای تجزیه و تحلیل دقیق هستند.

این مقام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، گفت: این اقدامات کره شمالی قوانین بین‌المللی را آشکارا نقض و امنیت مردم ما را به شدت تهدید می‌کند. به کره شمالی سرسختانه هشدار می‌دهیم که هرچه سریع‌تر به این اقدام غیرانسانی و مبتذل خود پایان دهد.

نظر شما