شناسهٔ خبر: 66982047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارسال دوباره بالون‌های حامل زباله به سمت کره جنوبی

ارتش سئول اعلام کرد کره شمالی بار دیگر بالون‌های حامل زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش سئول اعلام کرد کره شمالی در ادامه اقدام چند روز گذشته خود، بار دیگر بالون های حامل زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این بالون های حامل زباله بار دیگر روز شنبه بر فراز مرز بین دو کره و برخی استان های کره جنوبی از جمله سئول، به پرواز درآمد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد حدود 90 بالون حامل ته سیگار، تکه های کاغذ و کیف های پلاستیکی توسط کره شمالی به سمت کره جنوبی فرستاده شده است.

براساس این گزارش، از مردم مناطقی که بالون ها به آنجا رفته اند، خواسته شده تا به آنها دست نزنند و در صورت مشاهده، گزارش آن را به پلیس یا ارتش بدهند.

این در حالی است که چند روز پیش کره شمالی حدود 260 بالون حامل زباله را به مرز بین دو کره و برخی شهرهای کره جنوبی فرستاد. پیونگ یانگ اعلام کرد این بالون ها را در پاسخ به کمپینی که از سوی فعالان کره جنوبی و شهروندان فراری کره شمالی به راه افتاده، فرستاده است. پیونگ یانگ معتقد است فراریان کره شمالی این بالون ها را که حامل اطلاعیه ها و انتقادات علیه کره شمالی و چیزهای دیگر است، فرستاده‌اند.

بر اساس این گزارش، بالون هایی که ابتدای هفته فرستاده شده بودند، توسط فعالان کره جنوبی به سمت دیگر هدایت شدند.

بر این اساس، واحد انفجاری و تیم واکنش شیمیایی و بیولوژیکی ارتش کره جنوبی برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات درباره این موضوع، فعالیت خود را آغاز کردند و برای ساکنان این منطقه برای دور ماندن از محل سقوط این زباله ها، هشدار صادر شد.

تصاویر منتشر شده از سوی ارتش کره جنوبی نشان می دهد به این بالون ها کیسه های پلاستیکی حامل زباله وصل شده است و تصاویر دیگر نیز حاکی از آن است که این زباله ها در اطراف بالون های تخریب شده، پراکنده شده در حالی که لغت «فضولات» بر روی این کیسه ها نوشته شده است.

کیم یو جونگ خواهر رئیس کره شمالی تایید کرد که این بالون ها در پاسخ به کمپین فعالان کره جنوبی فرستاده شده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد هیچ طرحی برای سرنگونی این بالون ها ندارد و درباره افزایش تنش در نزدیکی مرز بین دو کشور هشدار می دهد. سئول پیشتر این اقدام را خطرناک خوانده بود.

در حال حاضر شمار زیادی از نظامیان ارتش دو کره در سراسر مرز با یکدیگر دچار تنش شده و کره شمالی تهدید به اقدام تلافی جویانه کرده است.

سخنگوس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز اظهار کرد ما تصمیم گرفتیم تا اجازه دهیم این بالون ها خود بر روی زمین بیفتند و ما آنها را به صورت امن احیا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما