شناسهٔ خبر: 66993387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده مجلس خبرگان:

امام خمینی (ره) جهان اسلام را متحول کرد

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) غرق در اسلام بود و با تفکراتش جهان اسلام را متحول کرد.

صاحب‌خبر -

آیت الله عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در آیین سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع (سوور) مهاباد گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی مردم ایران را رهبری کرد و عزت، اقتدار و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با زبان مردم و از دل مردم حرف می‌زد و به همین دلیل بود که همگی شیفته سخنرانی‌های ایشان می‌شدند و با ساده زیستی و مردمی بودن آیین مسئولیت پذیری را در ایران متحول ساخت.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه، افزود: این ایام مردم ایران غمگین و ناشاد هستند، زیرا رئیس جمهور پرتلاش و پرکار خود را از دست داده اند.

آیت الله دیرباز ادامه داد: حضور پرشور مردم ایران در آیین تشییع و سوگواری رئیس جمهور و هیات همراه بازتاب‌های گسترده داخلی و بین المللی داشت و چندین مقام و مسئول کشور‌های خارجی در این آیین حضور داشتند.

وی گفت: مردم ایران در سایه مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و همراهی و همگامی مردم با مسئولان نظام باعث شده که اکنون پرچم ایران به اهتزاز درآید.

وی اظهار کرد: آیت الله شهید رئیسی از نسل شهید باهنر و رجایی و آیت الله بهشتی بود که همگی آنان از شاگران و پیروان امام خمینی (ره) بودند و همگی آنان مسئولیت را تنها افتخاری برای خدمت به مردم می‌دانستند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواهند که راه و اندیشه امام خمینی (ره) در بین مردم تداوم داشته باشد و بنابراین لازم است که علما ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را برای مردم تشریح کنند.

در این آیین ملکوتی که با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان برتر شهرستان همراه بود، شرکت کنندگان با نثار فاتحه بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

امام خمینی (ره) روز اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمدند و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در تهران به ملکوت اعلی پیوستند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما