شناسهٔ خبر: 66993105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در لوندویل آستارا افتتاح شد

آستارا - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان آستارا گفت: اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر لوندویل آستارا با هدف توسعه خدمات و کاهش مراجعات مردمی به دادگاه ها در «لوندویل» شهرستان آستارا راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ «عباس جاذب» عصر یکشنبه در آئین افتتاح این دفتر، اظهار کرد: این دفتر به عنوان دروازه ورودی دستگاه قضا، از خدمات قوه قضائیه است و با توجه به جمعیت حوزه لوندویل ایجاد این دفتر ضروری بود و تکریم ارباب رجوع، تسریع خدمات و کاهش زمان دادرسی، مراجعات و هزینه مردم از مزایای آن است.

رییس دادگستری شهرستان آستارا در ادامه این مراسم اظهار کرد: خدمات مورد انتظار مردم از دستگاه قضا از طریق این دفترها ارائه می‌شود و با توجه به حجم پرونده‌ها در گیلان، علاوه بر دعاوی حقوقی به زودی پیگیری پرونده‌های کیفری نیز به دفترها سپرده خواهد شد.

ثبت دادخواست‌های مردم یکی از وظایف دفاتر قضائی است

دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در مراسم افتتاح این دفتر اظهار کرد: شفاف‌سازی، تسهیل دادرسی‌ها و ثبت دادخواست‌های مردم از وظایف این دفترها است و دفتر خدمات الکترونیک قضائی آستارا به مساحت ۵۰ متر مربع با مشارکت بخش خصوصی و با هزینه‌ای بیش از ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد و ۲ نفر را مشغول به کار کرده است.

«یاسر همدمی» افزود: دفاتر الکترونیک خدمات قضایی، در چند سال اخیر برای از بین بردن ازدحام مراجعه مردم به محاکم قضایی و کاهش زمان و هزینه دادرسی در این محاکم تاسیس شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به این دفاتر، از خدماتی همچون ثبت و پیگیری دادخواست و شکوائیه و ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا بهره مند شوند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما