شناسهٔ خبر: 66991408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئله یابی و هماهنگی دستگاه‌ها از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی قشم است

لیلا حمزه خیرآبادی

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی قشم در سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولین شهرستان و به ریاست امام جمعه شهرستان و دبیری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان امروز یکشنبه ۱۳ خرداد، در این جلسه گفت: یکی از وظایف اصلی شورا، پرداختن به مسئله یابی شهرستان است.

وی افزود: ارائه راهکارها، هماهنگی بین دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات نیز از دیگر وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است.

رئیس شواری فرهنگ عمومی شهرستان ضمن برشمردن مناسبات فرهنگی شهرستان افزود: برخی از اقدامات شهرستان باید در تقویم اجرایی گنجانده شود مثل گرامیداشت مکتب حاج قاسم که در بحث ایثار و شهادت در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حاجبی ضمن بیان وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی از دوباره کاری‌ها و موازی کاری‌ها در حوزه اقدامات فرهنگی جلوگیری کند و نقش نظارتی باید داشته باشد.

امام‌ جمعه شهرستان با اشاره به روند تشکیل جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: در اسرع وقت باید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد تشکیل شود و نفری جهت پیگیری مصوبات و همچنین برگزاری جلسات معرفی شود.

محمد غفاری، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در این جلسه به تشریح وظایف اعضا و کمیته های شورای فرهنگ عمومی پرداخت و گفت: جلسات یکشنبه اول هرماه با حضور اعضا برگزار می‌شود و تدوین تقویم فرهنگی شهرستان اولین عملکردی باید باشد که در این شورا مصوب شود.

 محمد محمد حسینی فرماندار قشم نیز در این جلسه بیان داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید چالشی تر و کاربردی‌تر باشد و نباید آن را محدود کرد.

وی اظهار داشت: دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید از اختیاراتی بیشتر برخوردار باشد.

فرماندار قشم ضمن برشمردن چالش‌های دو جزیره هنگام و لارک افزود: جزیره‌های هنگام و لارک جزئی از شهرستان هستند نباید در برنامه‌ریزی‌های شورای فرهنگ عمومی نادیده گرفته شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات در حوزه فرهنگ عمومی شهرستان بیان داشت: تصمیمات فرهنگی بعضاً با نگاه هزینه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که این می‌طلبد به لحاظ ساختاری اصلاح شود.

فرماندار شهرستان قشم در پایان سخنان خود استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها را عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها بستر و ظرفیت خوبی در جهت نقش آفرینی در حوزه فرهنگ عمومی دارند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام

نظر شما