شناسهٔ خبر: 66991186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی :

صنایع دستی آذربایجان غربی به عنوان یک هویت باید حفظ شوند

استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه، یک گام مثبت برای حمایت از هنرمندان و توسعه صنایع‌دستی در استان است و بازارچه دائمی صنایع‌دستی نیز در این مدرسه ایجاد میشود.

صاحب‌خبر -

صنایع دستی آذربایجان غربی به عنوان یک هویت باید حفظ شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان در مراسم افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرمت مدرسه هدایت ارومیه در حداقل زمان انجام شده و اکنون به مکانی برای گرد هم آمدن هنرمندان صنایع‌دستی و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی یک بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه، گردشگران هنگام بازدید از این مکان تاریخی می‌توانند از صنایع‌دستی استان خرید کنند‌.

استاندار آذربایجان غربی به تعیین تو اولویت کاری در حوزه صنایع‌دستی نیز اشاره کرده و افزود: گام نخست حفظ رشته‌های صنایع‌دستی استان بوده که جزو هویت آذربایجان غربی است و با برگزاری دوره‌های آموزشی رسیدن به این مهم امکان‌پذیر می‌باشد.

معتمدیان اولویت دوم را تولید آثار صنایع‌دستی با صرفه اقتصادی عنوان کرده و یادآور شد: این امر نیازمند تکمیل چرخه تولید تا فروش و یافتن حلقه‌های مفقوده این چرخه است که راه‌اندازی مراکز عرضه و فروش در این زمینه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات موفق سایر استان‌ها در حوزه صنایع‌دستی، افزود: در حال حاضر راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح استان باید در اولویت قرار گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مهم از نظر تعداد بناهای ثبت ملی است، اضافه کرد: متاسفانه مشکلات و کم‌کاری‌هایی در حوزه نگهداری از این آثار تاریخی وجود داشته و با رفع این موارد، آذربایجان غربی می‌تواند در حوزه جذب گردشگر ملی و بین‌المللی پیشرفت کند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری و حفظ آثار تاریخی استان در حال انجام است و در این راستا حمایت‌های مالی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

نظر شما