شناسهٔ خبر: 66990046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی: بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه راه اندازی شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه یک گام مثبت برای حمایت از هنرمندان و توسعه صنایع‌دستی در استان است، گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی نیز در این مدرسه راه اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در مراسم افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه افزود: این مدرسه اکنون به مکانی برای گرد هم آمدن هنرمندان صنایع‌دستی و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی شده است.

وی اضافه کرد: با تبدیل این مدرسه به بازارچه گردشگران هنگام بازدید از این مکان تاریخی می توانند از صنایع‌دستی استان نیز خرید کنند.

وی ادامه داد: حفظ رشته‌های صنایع‌دستی استان به عنوان هویت آذربایجان غربی از اولویت های این بخش است که با برگزاری دوره‌های آموزشی رسیدن به این مهم امکان‌پذیر است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: اولویت دوم این است که تولید آثار صنایع‌دستی باید صرفه اقتصادی داشته باشد که این امر نیز نیازمند تکمیل چرخه تولید تا فروش و یافتن حلقه‌های مفقوده این چرخه است.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات موفق سایر استان‌های در حوزه صنایع‌دستی گفت: در آینده نیز ساختمان قدیمی شهربازی ارومیه به بازارچه صنایع‌دستی تبدیل می شود.

وی افزود: آذربایجان غربی چهاردهمین استان کشور از نظر تعداد بناهای ثبت ملی است که متاسفانه مشکلات و کم‌کاری‌هایی در حوزه نگهداری از این آثار تاریخی وجود دارد که با رفع آن باید آذربایجان غربی در حوزه جذب گردشگر سطح ملی و بین‌المللی پیشرفت کند.

وی اضافه کرد: : در حال حاضر اقدات خوبی برای توسعه گردشگری و حفظ آثار تاریخی استان در حال انجام بوده و در این راستا حمایت‌های مالی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، امروز /یکشنبه/ نخستین خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه راه اندازی شد.

نظر شما