شناسهٔ خبر: 66990372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شود

المیرا عسگری زاده

استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه یک گام مثبت برای حمایت از هنرمندان و توسعه صنایع‌دستی در استان است و نیز بازارچه دائمی صنایع‌دستی در این مدرسه ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان ۱۳ خرداد ماه در این مراسم افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: با همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرمت مدرسه هدایت ارومیه در حداقل زمان انجام شده و اکنون به مکانی برای گرد هم آمدن هنرمندان صنایع‌دستی و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی شده است.

وی افزود: همچنین یک بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شود تا گردشگران هنگام بازدید از این مکان تاریخی بتوانند از صنایع‌دستی استان نیز خرید کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی دو اولویت کاری تعریف شده است که در گام نخست حفظ رشته‌های صنایع‌دستی استان بوده که جزو هویت آذربایجان غربی است و با برگزاری دوره‌های آموزشی رسیدن به این مهم امکان‌پذیر است‌.

معتمدیان گفت: اولویت دوم این است که تولید آثار صنایع‌دستی باید صرفه اقتصادی داشته باشد که این امر نیز نیازمند تکمیل چرخه تولید تا فروش و یافتن حلقه‌های مفقوده این چرخه است که راه‌اندازی مراکز عرضه و فروش در این زمینه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات موفق سایر استان‌های در حوزه صنایع‌دستی تصریح کرد: در حال حاضر راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح استان در اولویت بوده و در آینده نیز ساختمان قدیمی شهربازی ارومیه نیز تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی می‌شود.

معتمدیان گفت: آذربایجان غربی چهاردهمین استان کشور از نظر تعداد بناهای ثبت ملی است که متاسفانه مشکلات و کم‌کاری‌هایی در حوزه نگهداری از این آثار تاریخی وجود دارد که با رفع آن باید آذربایجان غربی در حوزه جذب گردشگر سطح ملی و بین‌المللی پیشرفت کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدات خوبی برای توسعه گردشگری و حفظ آثار تاریخی استان در حال انجام بوده و در این راستا حمایت‌های مالی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما