شناسهٔ خبر: 66990160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ترامپ زمانی می‌خواست تیک‌تاک را مسدود کند؛ حالا عضو آن است

پیوستن ترامپ به تیک‌تاک پیش از انتخابات آمریکا خبرساز شد. ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود سعی داشت تا تیک‌تاک را مسدود کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری جمهوری‌خواه، به تیک‌تاک پیوست. زمانی که ترامپ رئیس جمهور بود سعی داشت این برنامه را که متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس است، در آمریکا ممنوع کند.

طبق گزارش سایت پولیتیکو، ترامپ شنبه‌شب یک ویدئوی معرفی در حساب کاربری خود منتشر کرد. در این ویدئو، ترامپ در حال استقبال از هوادارانش در یک مسابقه‌ی مبارزه در شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی دیده می‌شود. حساب کاربری وی با نام President Donald J. Trump بیش از ۴۵۰,۰۰۰ دنبال‌کننده دارد.

شرکت بایت‌دنس درحال‌حاضر با قانونی‌ می‌جنگد که این شرکت را موظف به فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی می‌کند. کاخ سفید اعلام کرده است که به دلایل امنیت ملی مالکیت تیک‌تاک باید واگذار شود، اما لزومی برای ممنوعیت آن نیست.

تیک‌تاک اعلام کرده که اطلاعات کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نخواهد گذاشت و اقدامات قابل توجهی برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش انجام داده است.

تلاش ترامپ برای ممنوع کردن تیک‌تاک در سال ۲۰۲۰ زمانی که رئیس‌جمهور بود، توسط دادگاه‌ها بی‌اثر شد. او اعلام کرد که این پلتفرم تهدیدی برای امنیت ملی است، اما همچنین اظهار داشت که ممنوعیت آن به جوانان آسیب می‌رساند و تنها موقعیت شرکت متا را که ترامپ به‌شدت از آن انتقاد می‌کرد، تقویت می‌کند.

البته ترامپ تنها شخصی نیست که در آستانه‌ی انتخابات، به تیک‌تاک پیوسته است. پیش‌تر، کمپین انتخاباتی جو بایدن هم در ماه فوریه به تیک‌تاک پیوسته بود.

منبع: زومیت

نظر شما