شناسهٔ خبر: 66993736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ترامپ به تیک‌تاک پیوست ترامپ به تیک‌تاک پیوست

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، به شبکه اجتماعی تیک تاک پیوست. به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، بر خلاف خواست قبلی خود برای ممنوعیت تیک تاک، به این شبکه اجتماعی پیوست. پولیتیکو ضمن اعلام این خبر نوشت: دونالد ترامپ ویدئویی را در حساب کاربری

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، به شبکه اجتماعی تیک تاک پیوست.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، بر خلاف خواست قبلی خود برای ممنوعیت تیک تاک، به این شبکه اجتماعی پیوست.

پولیتیکو ضمن اعلام این خبر نوشت: دونالد ترامپ ویدئویی را در حساب کاربری خود در تیک تاک منتشر کرد و در آن به طرفداران خود خوشامدگویی کرد.

براساس این گزارش، این حساب کاربری تا ساعات ابتدایی صبح امروز، بیش از 450 هزار دنبال کننده داشته است.

این در حالی است که در ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با امضای خود لایحه‌ای را تبدیل به قانون کرد که به شرکت بایت دنس مالک چینی شبکه تیک تاک 270 روز فرصت می‌دهد از تجارت خود در ایالات متحده صرف نظر کند.

براساس این لایحه، وجود این نرم افزار چینی در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده ممنوع می‌شود، مگر اینکه پلتفرم این رسانه اجتماعی که توسط تقریباً 170 میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، طی 9 ماه تا یک سال آینده از شرکت بایت‌دنس (ByteDance) منفک شود.

در همین حال چندی قبل شرکت بایت دنس به منظور جلوگیری از اجرای لایحه‌ای که ماه گذشته توسط کنگره آمریکا تصویب شد، از دولت این کشور شکایت کرد.

در این شکایت که در دادگاه استیناف ناحیه‌ای در حوزه قضایی کلمبیای آمریکا تنظیم شد، تیک تاک تأکید کرد که این لایحه حمایت‌های قانون اساسی این کشور از آزادی بیان را نقض می‌کند.

در این دادخواست، تیک تاک "قانون حفاظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی" را به عنوان "نقض بی سابقه" حقوق متمم اول توصیف می کند.

در این دادخواست تیک تاک نوشت: برای اولین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلت فرم سخنرانی به نام را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند و آمریکایی‌ها را از شرکت در یک اجتماع آنلاین منحصر به فرد با بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان محروم می‌کند.

بر اساس این گزارش، بایت دنس همچنین این گونه استدلال کرد که استناد به نگرانی‌های امنیت ملی دلیل کافی برای محدود کردن آزادی بیان نیست.

تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی سال‌هاست که اصرار دارند تیک تاک به دلیل مالکیت چینی‌ خود یک "تهدید امنیت ملی" محسوب می‌شود و سعی کرده‌اند آن را مجبور کنند که روابط خود را با شرکت مادر خود یعنی بایت دنس قطع کند.

استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک باعث نگرانی زیادی در بین قانونگذاران آمریکایی شده و بیم آن می رود که شرکت بایت دنس ، به اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی دسترسی داشته باشد.

تلاش قبلی دونالد ترامپ در سال 2020 برای ممنوع کردن تیک تاک در دوران ریاست جمهوری وی، از سوی دادگاه عالی آمریکا با بن بست مواجه شد. علاوه بر این، وی در ماه مارس سال جاری، اظهار کرد که این شبکه اجتماعی تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود اما ممنوعیت آن می تواند به جوانانی که به آن علاقه دارند، آسیب بزند و تنها باعث تقویت شبکه اجتماعی فیسبوک می شود که وی منتقد سرسخت آن است.

در همین حال اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این باره گفت: ممنوع کردن و یا الزام به واگذاری تیک تاک، یک پیشینه جهانی هشداردهنده برای کنترل فزاینده دولت ها بر پلتفرم های شبکه های اجتماعی است. اگر ایالات متحده یک پلتفرم خارجی را ممنوع کند، باعث ایجاد قوانین مشابهی از سوی دیگر کشورها می شود.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه برای تشویق و جلب آرای رأی‌دهندگان جوان، به شبکه اجتماعی تیک تاک پیوست.

یکی از مقامات کمپین بایدن اظهار کرد این کمپین اقدامات احتیاطی پیشرفته امنیتی را برای ابزارهای الکترونیکی خود که به‌روی آنها تیک‌تاک نصب می‌شود، اتخاذ می‌کند و موضوع پیوستن آنها به تیک‌تاک جدا از بررسی‌های امنیتی در حال انجام به‌روی این اپلیکیشن است.

گروهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند تا حساب کاربری کمپین خود در شبکه اجتماعی تیک تاک را به دلیل نگرانی های امنیتی غیرفعال کند.

سال گذشته نیز دولت بایدن نهادهای این کشور را ملزم به حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از تلفن‌های همراه و دیگر ابزار الکترونیکی کارمندان دولتی و فدرال کرده بود.

 

منبع: etemadonline-662141

نظر شما