شناسهٔ خبر: 66976476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

قانون ممنوعیت تیک‌تاک در ماه سپتامبر در دادگاه بررسی می‌شود

ایتنا - به طور جداگانه، گروهی از تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک نیز این قانون را به چالش کشیده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که این قانون حقوق آنها بر اساس متمم اول قانون اساسی را نقض می‌کند زیرا آنها توانایی خود را برای برقراری ارتباط از طریق این پلت‌فرم از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر - تیک‌تاک در پاییز امسال شکوائیه خود را در وزارت دادگستری آمریکا به اجرا در خواهد آورد تا قانونی را متوقف کند که می‌تواند منجر به ممنوعیت این اپ در ایالات متحده شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در ایالات‌متحده، در دو مورد که قانونی که شرکت بایت‌دنس را ملزم می‌کند تا این اپ را بفروشد وگرنه با ممنوعیت مواجه شود را به چالش کشیده است، تاریخ سپتامبر را برای ارائه استدلال‌های شفاهی تعیین کرد.
 
تیک‌تاک در اوایل ماه جاری میلادی شکایتی را، با این ادعا که این قانون خلاف قانون اساسی آمریکا است، تنظیم کرد. این شرکت گفته است که واگذاری از بایت‌دنس «به سادگی امکان‌پذیر نیست» و قبلاً با دولت ایالات‌متحده به منظور چاره‌جویی درباره نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی مذاکره کرده است.
 

به طور جداگانه، گروهی از تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک نیز این قانون را به چالش کشیده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که این قانون حقوق آنها بر اساس متمم اول قانون اساسی را نقض می‌کند زیرا آنها توانایی خود را برای برقراری ارتباط از طریق این پلت‌فرم از دست می‌دهند. گفته می‌شود که تیک‌تاک هزینه‌های قانونی را در این پرونده به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کند.
 
در ماه سپتامبر، دادگاه تجدیدنظر به چالش‌های هر دوی این پرونده‌ها، که ادغام شده‌اند، رسیدگی خواهد کرد. رویترز خاطرنشان کرده است که تاریخ سپتامبر با تمایل تیک‌تاک برای یک برنامه «عبور سریع» در این پرونده، که در نهایت می‌تواند به دادگاه عالی ختم شود، مطابقت دارد.

نظر شما