شناسهٔ خبر: 66988537 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نخستین سمپوزیوم علمی تکنولوژیست‌های شاغل در مراکز پزشکی هسته‌ای کشور

نخستین سمپوزیوم و گردهمایی علمی تکنولوژیست‌های شاغل در مراکز پزشکی هسته‌ای کشور با موضوع آماده سازی و کنترل کیفی رادیودارو‌ها برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

خستین سمپوزیوم و گردهمایی علمی تکنولوژیست‌های شاغل در مراکز پزشکی هسته‌ای کشور با موضوع آماده سازی و کنترل کیفی رادیودارو‌ها توسط پارس‌ایزوتوپ و با همکاری انجمن‌ها و نهاد‌های علمی ۲۴ خردادماه در سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

ارتقای سطح دانش، نگرش و نیز به‌روزرسانی اطلاعات علمی تکنولوژیست‌های شاغل در مراکز هسته‌ای در خصوص رادیودارو‌ها از جمله اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

نخستین سمپوزیوم و گردهمایی علمی تکنولوژیست‌های شاغل در مراکز پزشکی هسته‌ای کشور در محور‌های معرفی کیت‌های رادیودارویی جدید و نکات مهم در نشان‌دارسازی آنها، نحوه استفاده بهینه از ژنراتور Mo-۹۹/Tc-۹۹m، روش‌های کنترل کیفی رادیودارو‌ها و کیت‌های رادیودارویی، معرفی رادیودارو‌های جدید درمانی آلفادهنده و ملاحظات ایمنی مرتبط با آنها و نیز آشنایی با آرتیفکت‌ها و پارامتر‌های کیفی تصاویر در دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی هسته‌ای برگزار می‌شود.

حضور در این سمپوزیوم برای شرکت‌کنندگان دارای امتیاز و گواهی بازآموزی است و به آنان گواهی معتبر با امضای شرکت پارس‌ایزوتوپ و انجمن‌های علمی اعطا خواهد شد؛ همچنین شرکت‌کنندگان در این گردهمایی علمی می‌توانند از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده (راکتور هسته‌ای تهران) و تاسیسات تولید رادیودارو‌ها بازدید کنند.

آخرین مهلت ثبت نام در این سمپوزیوم ۱۷ خرداد بوده و این گردهمایی علمی در تاریخ ۲۴ خردادماه جاری در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به‌منظور ثبت نام می‌توانند به آدرس الکترونیکی www.parsisotope.com مراجعه کنند.

 

نظر شما