شناسهٔ خبر: 66987060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

خدمات آیت الله رییسی به عشایر کشور در تاریخ بی‌بدیل است

دزفول – ایرنا – عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس سابق سازمان امور عشایر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی گفت: خدمات رییس جمهور شهید و دولت سیزدهم به عشایر در تاریخ کشور بی‌بدیل است.

صاحب‌خبر -

عباس پاپی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهید آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور مردمی، با برنامه و پیگیر، مطالبه های مردمی را در تمام سطوح به طور جدی و شبانه روزی دنبال می‌کرد و در ایامی که به عنوان رییس سازمان امور عشایر کشور افتخار همکاری با دولت سیزدهم را داشتم، از نزدیک شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر این شهید عزیز بودم.

وی با اشاره به همراهی خود با رئیس جمهور در ۱۰ سفر استانی به استان‌های مختلف کشور ادامه داد: آیت الله رییسی تنها رییس جمهور کشور بود که حضور در مناطق عشایری و ارتباط با مردم این مناطق محروم را به عنوان یکی از برنامه‌های ثابت خود دنبال می‌کرد.

آبرسانی به مناطق عشایری برای نخستین بار به دست آیت الله رییسی در کشور رقم خورد

رییس سابق سازمان امور عشایر کشور با اشاره به خدمات گسترده دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید به جامعه عشایری کشور گفت: افزایش بودجه سازمان امور عشایر از ۲ هزار میلیارد ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال اتفاق بزرگی بود که به دست آیت الله رییسی برای افزایش خدمت رسانی به مناطق عشایری کشور رقم خورد.

وی با تاریخی و ماندگار دانستن خدمات آیت الله رئیسی به جامعه عشایری کشور ادامه داد: توسعه و ایجاد شبکه آب رسانی به مناطق عشایری به منظور برخورداری عشایر از آب سالم، پایدار و بهداشتی برای نخستین بار در دولت سیزدهم انجام شد.

پاپی زاده گفت: اقدام‌های مهمی با توجه ویژه آیت الله رییسی به جامعه عشایری برای بهبود راه‌های عشایری در کشور انجام شده که این خدمات، یادگارهایی ارزشمند از رییس جمهور شهید به جامعه عشایری و مناطق محروم کشور است.

خدمات آیت الله رییسی به عشایر کشور در تاریخ بی‌بدیل است

راه خدمت رسانی شهید آیت الله رییسی باید توسط رییس جمهور بعدی نیز با قدرت ادامه یابد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به ثمر رسیدن برنامه ریزی‌های کلان نیازمند زمان است، گفت: دولت خدمتگزار شهید آیت الله رییسی برنامه ریزی خوبی در بخش‌های مختلف انجام داد که انتظار از رییس جمهور آینده تکمیل این گام‌های بزرگ است.

وی افزود: راه خدمت رسانی که رییس جمهور شهید در کشور ایجاد کرد باید توسط رییس جمهور بعدی نیز با قدرت ادامه یابد و در این مسیر مجلس دوازدهم در کنار دولت چهاردهم خواهد بود.

پاپی زاده ادامه داد: همزمانی آغاز فعالیت مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم نویددهنده شکل گیری تعامل مثبت و سازنده میان این ۲ نهاد مهم تصمیم گیری و اجرایی کشور است.

به گزارش ایرنا، رشد ۲۵۰ درصدی افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش عشایری، رشد ۶۰۰ درصدی بودجه تملک دارایی سازمان امور عشایر، تصویب بسته ۱۵ هزار میلیارد تومانی جهت حمایت از عشایر در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تثبیت موضوع ساماندهی و قانونمند کردن سرپناه عشایر برای نخستین بار، مطرح شدن موضوع عشایر در محافل تصمیم گیری ملی و همچنین اقدام‌های گسترده برای بهره مندی عشایر از برق خورشیدی و شبکه آبرسانی از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش عشایر است.

نظر شما