شناسهٔ خبر: 66986132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محموله ۱۵ تنی کاغذ قاچاق در لرستان توقیف شد

خرم آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان گفت: محموله ۱۵ تنی کاغذ قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این استان توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان سردار یحیی الهی روز یکشنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی "الیگودرز" در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، در محورهای مواصلاتی اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شدند و آن را توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن کاغذ قاچاق فاقد مجوز کشف شده است افزود: یک نفر در این رابطه دستگیر شد و کارشناسان، ارزش محموله کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

شناسایی هکر حساب بانکی

سرگرد حسین سپه وند رئیس پلیس فتا استان نیز اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع و چگونگی برداشت وجه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد که شاکی پیامی را مبنی بر ابلاغیه دستور قضائی از سوی یک شماره تلفن شخصی دریافت و بدون توجه به صحت آن با کلیک کردن بر روی لینک، نسبت به نصب نرم افزار پیامک شده اقدام کرده است تا بتواند متن شکوائیه را مشاهده کند.

وی گفت: با این اقدام زمینه دسترسی برای فرد هکر فراهم و پس از دقایقی متوجه برداشت غیر مجاز ۲ میلیارد ریال از حساب بانکی خود می شود.

سرگرد سپه وند افزود: با مراجعه وی به پلیس فتا، بلافاصله کارشناسان این پلیس تحقیقات فنی لازم را در این خصوص انجام دادند که مشخص شد مبلغ برداشت شده به حساب تبعه یکی از کشورهای همسایه واریز شده است که با اقدام سریع پلیسی و اخذ دستور مقام قضائی، فرد مورد نظر شناسایی و وجه مورد دستبرد به حساب مالباخته عودت شد.

وی گفت: ارسال پیام هایی تحت عنوان دریافت سهام عدالت و ابلاغیه قضائی از سر شماره های شخصی، یکی از شگردهای مجرمان سایبری است که از شهروندان درخواست می شود در صورت دریافت اینگونه پیام ها در بسترهای مختلف اعم از شبکه های اجتماعی و پیامک، از کلیک کردن روی لینک و نصب نرم افزار معرفی شده خودداری نمایند و در صورتی که به هر دلیلی دچار اشتباه شدند، بلافاصله حساب بانکی خود را مسدود و با مرکز فوریت های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

نظر شما