شناسهٔ خبر: 66985657 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

تشکر اوجی از پیام تسلیت وزیران اوپک و اوپک‌پلاس برای شهادت سیدابراهیم رئیسی

وزیر نفت در پاسخ به پیام تسلیت و ابراز همدردی وزیران اوپک و اوپک‌پلاس گفت: دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار جمهوری اسلامی ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۳ خرداد) در ابتدای یکصدوهشتادوهشتمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پاسخ به پیام تسلیت وزیران اوپک و اوپک‌پلاس در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان گفت: دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار جمهوری اسلامی ایران شد.

براساس این گزارش متن پیام وزیر خطاب به وزیران اوپک و اوپک‌پلاس به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحـیم
إنا لله وإنا إلیهِ رَاجِعُونَ

جناب آقای رئیس، عالیجنابان، وزیران محترم و جناب آقای دبیرکل،

بدین‌وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از پیام‌های محبت آمیز شما عالیجنابان به مناسبت ضایعه غم‌بار فقدان جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همسفران ایشان ابراز می‌دارم.

 دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار جمهوری اسلامی ایران شد.

بی‌شک تلاش‌ها و پیگیری‌های شخص شهید آیت‌الله سید رئیسی در زمینه برنامه‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات اوپک و توافق بیانیه همکاری در زمینه برقراری ثبات بازار نفت و توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای عضو اوپک‌پلاس نقش مهمی در حفظ انسجام و وحدت میان ما و پیشبرد این همکاری در سه سال فعالیت دولت سیزدهم ایفا کرده است که به‌طور حتم بسیاری از شما وزیران و مقام‌های عالی‌قدر در طول دوران مسئولیت خود این موضوع را در خلال دیدارهای رسمی و مذاکرات هیئت‌های نمایندگی متبوع خود با شهید آیت‌الله سید رئیسی تصدیق می‌کنید.

رئیس‌جمهوری شهیدمان و دولت مردمی ایشان با توجه خاص به توسعه دیپلماسی انرژی کشورمان با کشورهای عضو اوپک و اوپک‌پلاس همواره خواهان توسعه مناسبات و همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت و حمایت از سازمان اوپک و توافق اوپک‌پلاس و تصمیمات آن بوده و ان‌شاءالله این رویکرد در دوران مسئولیت محمد مخبر، سرپرست قوه مجریه ایران، همچنان با قدرت و جدیت از سوی دولت و وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.

 خداوند متعال روح حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یاران باوفایش را قرین آرامش کند و به ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و خانواده آن عزیزان برای تحمل این ضایعه صبر و شکیبایی عنایت فرماید.

از حمایت و ابراز همدردی همه شما عالیجنابان صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته»

نظر شما