شناسهٔ خبر: 66985563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار تبریز:

مدیریت رواناب‌ها کمبود احتمالی آب شرب تبریز را تامین می‌کند

شهردار تبریز با بیان اینکه مدیریت رواناب‌ها می تواند کمبود احتمالی آب را حل کند گفت: بیش از ۱۸۰ میلیون مترمکعب رواناب در تبریز وجود دارد که با مدیریت آن، می توان کمبود احتمالی آب شرب را تامین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و کنترل مصرف آب برای گذر از پیک سالانه کم‌آبی، اظهار کرد: شورا و شهرداری تبریز تاکید ویژه‌ای بر موضوع صرفه‌جویی منابع آبی دارند، به نحوی که فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف آب یکی از مقولات است که با پیگیری روابط عمومی‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با قدردانی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به سبب مدیریت جهادی، موضوع کم‌آبی سال گذشته، افزود: فرسودگی شبکه معضل اصلی تبریز در حوزه آب است، به نحوی که این مسئله در قطعی‌های سال گذشته نیز نمایان شد و رفع این معضل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انجام مطالعاتی در خصوص عمر شبکه آبرسانی و نوسازی خطوط آبی است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تملک املاک واقع در مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب موسوم به طرح «نجات تبریز» رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز همچون آب و فاضلاب و پرداخت مطالبات شهرداری از موضوعات حائز اهمیت در پروژه‌ها است.

هوشیار با بیان اینکه کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز کمیته‌ای از جمله آب و فاضلاب، شهرداری و منابع طبیعی و آبخیزداری برای مدیریت رواناب‌ها تشکیل دهد، ادامه داد: مدیریت رواناب‌های شهر می‌تواند کمبود احتمالی آب شرب را حل کند، به نحوی که بیش از ۱۸۰ میلیون مترمکعب روان آب در تبریز وجود دارد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی حفر ۳۰۰ چاه جذب در بودجه سال گذشته و امسال یکی از اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت رواناب‌های تبریز است که در دستور کار مناطق قرار دارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد مترمکعب ذخایر زمینی آب کاهش یافته است، ابراز امیدواری کرد: تبریز برای مدیریت بهتر رواناب‌های نیازمند تشکیل کمیته مشترک شامل نهادهای مربوط هستیم، به نحوی که با هماهنگی نهادها، مدیریت ۱۵ درصدی رواناب‌های شهر امکان‌پذیر است، چراکه مدیریت نکردن آب‌های سطحی در دراز مدت مشکلاتی همچون فرونشست خاک را برای تبریز ایجاد خواهد کرد.

هوشیار با اشاره به نامه سال گذشته وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح پایلوت ادغام شهرداری تبریز و شرکت آب و فاضلاب، گفت: ادغام دو مجموعه نیازمند مطالعه شورای اسلامی شهر است، به نحوی که مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند، معایب و مزایای این طرح را بررسی کند.

نظر شما