شناسهٔ خبر: 66996636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تبریز:

مديريت روان آب‌ها، کمبود احتمالي آب شرب تبريز را تامين مي‌کند

صاحب‌خبر -
مديريت روان آب‌ها، کمبود احتمالي آب شرب تبريز را تامين مي‌کند

خبرگزاری آریا- شهردار تبریز با بیان اینکه مدیریت روان آب‌ها می تواند، کمبود احتمالی آب را حل کند، گفت:بیش از 180 میلیون مترمکعب روان آب در تبریز وجود دارد که با مدیریت آن می توان، کمبود احتمالی آب شرب را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار آریا درتبریز؛ یعقوب هوشیار در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت صرفه جویی و کنترل مصرف آب برای گذر از پیک سالانه کم‌آبی اظهار کرد: شورا و شهرداری تبریز تاکیده ویژه بر موضوع صرفه جویی منابع آبی دارند به طوری که فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف آب یکی از مقولات است که با پیگیری روابط عمومی‌ها می تواند، اثرگذار باشد.

وی با قدردانی از عملکرد شرکت آب‌وفاضلاب آذربایجان‌شرقی به سبب مدیریت جهادی، موضوع کم‌آبی سال گذشته خاطرنشان کرد: فرسودگی شبکه معضل اصلی تبریز در حوزه آب است به طوری که این مسئله در قطعی‌های سال گذشته نیز نمایان شد و رفع این معضل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انجام مطالعاتی در خصوص عمر شبکه آبرسانی و نوسازی خطوط آبی است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تملک املاک واقع در مسیرگشایی 45 متری انقلاب موسوم به طرح "نجات تبریز" رو به اتمام است، یادآور شد: تامین زیرساخت های مورد نیاز همچون آب و فاضلاب و پرداخت مطالبات شهرداری از موضوعات حائز اهمیت در پروژه‌ها است.

هوشیار با بیان اینکه کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز کمیته‌ای شامل آب و فاضلاب، شهرداری و منابع طبیعی‌وآبخیزداری برای مدیریت روان آبها تشکیل دهد، ادامه داد: مدیریت روان‌آبهای شهر می‌تواند، کمبود احتمالی آب شرب را حل کند به طوری که بیش از 180 میلیون مترمکعب روان آب در تبریز وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیش بینی حفر 300 چاه جذب در بودجه سال گذشته و امسال یکی از اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت روان آبهای تبریز است که در دستور کار مناطق قرار دارد.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه یک و نیم میلیارد متر مکعب، ذخایر زمینی آب کاهش یافته است، ابراز امیدواری کرد:برای مدیریت بهتر روان آبهای تبریز نیازمند تشکیل کمیته مشترک شامل نهادهای مربوط در این امر هستیم به طوری که با هماهنگی نهادها، مدیریت 15 درصدی روان آبهای شهر امکان پذیر است چرا که عدم مدیریت آبهای سطحی در دراز مدت مشکلاتی همچون فرونشست خاک، برای تبریز ایجاد خواهد کرد.

شهردار تبریز با اشاره به نامه سال گذشته وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح پایلوت ادغام شهرداری تبریز و شرکت آب و فاضلاب، یادآور شد:ادغام دو مجموعه نیازمند مطالعه شورای اسلامی شهر است به طوری که مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند، معایب و مزایای این طرح را بررسی کند.

نظر شما