شناسهٔ خبر: 66984504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کمین کلاهبرداران مجازی درایام تعطیلات

خبرگزاری ایسنا

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با سوء استفاده از ایام تعطیلات اقدام به ارسال پیامک جعلی می کنند، از کاربران خواست پیامک‌های با لینک آلوده را باز نکنند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رسول جلیلیان روز یکشنبه ۱۳ خرداد، اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کلاهبردان با سوء استفاده از ایام مناسبتی و تعطیلات با مهندسی اجتماعی و نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت یارانه، وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و از کاربران کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما