شناسهٔ خبر: 66983580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

هشدار پلیس فتا درباره کمین کلاهبرداران مجازی در ایام تعطیل

رییس پلیس فتا البرز با بیان اینکه مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از ایام تعطیل اقدام به ارسال پیامک جعلی می کنند، از کاربران خواست پیامک‌های ناشناس با لینک آلوده را باز نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ " رسول جلیلیان" روز یکشنبه اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی کرده و سپس افراد را به درگاه بانکی جعلی هدایت می کنند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری فرد توهین‌کننده به موکب شهدای خدمت در لرستان

وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده در حالی که یک بدافزار است؛ مجرمان سایبری با این شگرد، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را برای برداشت غیرمجاز از حساب های آنان به سرقت می برند.

جلیلیان گفت: کلاهبردان با مهندسی اجتماعی و برحسب نیاز روز جامعه به تبلیغات مختلف در زمینه مواردی مانند پرداخت یارانه ، وام کم بهره، سهام عدالت و امثال آن می پردازند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده، مراجعه نکنند.

جلیلیان افزود : مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در زمینه جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی در زمینه فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از هرگونه کلاهبرداری اینترنتی موارد را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند

برچسب‌ها:

نظر شما