شناسهٔ خبر: 67312077 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هشدار هواشناسی به صیادان جنوب

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج از بعدازظهر امروز شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و فراسواحل می‌شود.

امروز غرب دریای عمان و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و فردا و پس فردا نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان با این شرایط جوی مواجه خواهند شد.

سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان نیز این شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

اثر مخاطره سامانه یاد شده، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا به ویژه در محدوده تنگه هرمز در قشم، بندرعباس، هرمز، لارک، هنگام، سیرک، لنگه و لاوان. احتیاط در تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل توصیه کرده است.

نظر شما