شناسهٔ خبر: 66984343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴ هزار بیمار خاص چهارمحال و بختیاری از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ هزار و ۱۸۹ بیمار خاص استان در ۱۰۷ رسته بیماری در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی نشان‌دار شدند و تاکنون۷۶۰ میلیارد ریال جهت هزینه‌های بیماران تحت پوشش پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا اصغرزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی به سلامت مردم، نه تنها تعداد خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت ارتقا پیدا کرد بلکه چتر حمایتی بیمه نیز افزایش یافت و تعداد افرادی که از خدمات بیمه سلامت در استان برخوردار شدند افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۲۰ هزار نفر از مردم استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند و در ۷۸۷ موسسه و مرکز طرف قرارداد شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و توانبخشی به مردم استان خدمات‌رسانی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از مهمترین خدماتی که بیمه سلامت به آن ورود کرده و در اختیار بیمه‌شدگان قرار داده است خدمات روانشناسی است که این مهم در دولت سیزدهم محقق شد.

اصغرزاده پوشش بیمه‌ای مردم مناطق محروم را از دیگر خدمات ماندگار دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی در حوزه بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۹۳ نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار استان در قالب ۳۳ محله در دولت سیزدهم از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی به دیگر خدمات بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیمه کردن رایگان دهک‌های یکم تا پنجم و ارائه تخفیف به دهک‌های ۶ تا ۹‏‏، پوشش بیمه همگانی بیمه سلامت و پیاده‌سازی طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری به منظور استفاده بیمه‌شدگان از خدمات درمانی بخش دولتی و انعقاد قرارداد با ۹۴ پزشک خانواده و تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۰ هزار نفر ‏‏جمعیت از جمله این خدمات است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پوشش خدمات توانبخشی برای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و افزایش تعداد کد خدمتی از ۹ به ۹۹ و تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰ درصد هزینه خدمات درمانی در بخش دولتی و غیردولتی و خیریه، اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های طرف قرارداد و پرداخت مابه‌التفاوت ارز دارویی، اجرایی شدن کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و حذف دفترچه و ایجاد پرونده الکترونیک برای تمامی بیمه‌شدگان از دیگر خدماتی است که در دولت سیزدهم شکل گرفته است.

اصغرزاده با اشاره به افزایش خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت، اظهار داشت: این خدمات شامل فلورایدتراپی تا ۱۰ سالگی، ترمیم دندان ۶ با کامپوزیت و آمالگام و فیشور سیلانت دندان‌های ۶ و هفت تا ۱۴ سالگی، کشیدن دندان‌های رویش یافته با ریشه آشکار، رادیوگرافی ساده و خدمات پیشگیری دهان و دندان، جرم‌گیری و ویزیت دندانپزشکی ‏‏است.

‏‏وی افزود: پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، ‏‏پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی (اس ام ای)، پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی، انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی‏‏، رفع محدویت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی ‏‏‏از دیگر خدماتی است که در حوزه بیمه سلامت در دولت سیزدهم شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، از حدود جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

نظر شما