شناسهٔ خبر: 66984062 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مخالفت اعضای شورا با یک فوریت واگذاری ملک شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران در نشست شورا با یک فوریت مجوز فروش و واگذاری ملک متعلق به شهرداری در سعادت‌آباد به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

مخالفت اعضای شورا با یک فوریت واگذاری ملک شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران از یک فوریت خارج و لایحه درمدت دو هفته در کمیسیون برنامه و بودجه شورا بررسی و در نهایت در صحن ارائه شود.

به گفته مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، این ملک پیرو تسویه مطالبات شهرداری با بانک‌ها برای واگذاری به یکی از بانک‌ها آماده شده که ارزش آن بیش از پنج هزار میلیارد تومان است و مورد توافق قرار گرفته و اجازه‌ای از سمت شورا برای این موضوع داده شده است.

ابوذر مختاری افزود: متراژ این ملک مسکونی- تجاری ۲۵ هزار مترمربع طبق سند و ۲۰ هزار مترمربع پس از اصلاح است و در کمیسیون ماده پنج برای واگذاری آن مورد توافق قرار گرفته و حداکثر بارگذاری در این زمین ۱۵ طبقه است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم هنگام بررسی این لایحه از کاهش بدهی ۶۰ همتی به بانک تجارت، سپه و ملی به ۱۵ همت خبر داد و گفت: اگر این بازپرداخت ارزی سریعتر انجام شود به نفع ما خواهد بود.لطف الله فروزنده تأکید کرد: هرچه بدهی بانک‌ها تسویه شود تسهیلات می‌گیریم و در بخش حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در حاشیه نشست شورا هم درخصوص جانشین شهردار تهران در ایام مرخصی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خود شهردار تهران اعلام خواهد کرد که کدام معاون به عنوان جانشین اقدامات شهردار تهران را پیگیری می‌کند.

مخالفت اعضای شورا با یک فوریت واگذاری ملک شهرداری تهران

همزمان با دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان ورزش شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز بررسی و تایید شد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هنگام بررسی این گزارش گفت: در سازمان ورزش شهرداری عمل بر خلاف اساسنامه در چند بخش دیده می‌شود. ناصر امانی افزود: ساختار این سازمان ضعیف است و باید برای رفع مشکلات آن اقدام شود.

عضو شورا گفت: شهرداری تهران موظف است در مدت یک ماه درخصوص تعیین تکلیف نهایی وضعیت عملکرد مالیات بر ارزش افزوده، رعایت اساسنامه، رفع زیان انباشته برای جلوگیری از انحلال سازمان، ارائه گزارش آخرین پیگیری‌ها برای رفع دعاوی حقوقی، تعیین تکلیف مطالبات و حساب‌های پرداختنی و اقلام راکد اقدام کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران هم گفت: بخش‌هایی از تعیین تکلیف مالیاتی صورت گرفته و ۱۴ مجموعه ورزشی زیر نظر سازمان نزدیک به یک سال و نیم تعیین تکلیف نشده بود که در این ایام دنبال شد. حسین اوجاقی افزود: یک سری اقلام وارد انبار شده بود و، چون پذیرفته نشد عودت داده شد تا اقلام با کیفیت بالاتری جایگزین شود.

مخالفت اعضای شورا با یک فوریت واگذاری ملک شهرداری تهران

در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین نمایندگان شورا در حوزه‌های مأموریتی اعطای نشان‌های شهروندی انتخاب شدند. در این نشست، مریم صادقیان با ۱۶ رأی موافق به عنوان نماینده شورای شهر برای عضویت در کمیته هماهنگی مدیریت بحران و واکنش اضطراب شهر تهران انتخاب شد. 

در ادامه اعضای شورا، پرویز سروری، علیرضا نادعلی، مهدی عباسی، مهدی پیرهادی، محمد جعفریان را به نمایندگی از کمیسیون برنامه و بودجه و محمدحسین نوروزی را به نمایندگی از کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را به عنوان نماینده شورا از شخصیت‌های صاحب نظر در حوزه‌های مأموریتی اعطای نشان‌های شهروندی انتخاب کردند.

همچنین مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر تهران برای نظارت بر اجرای طرح کمیته راهبردی حیات تهران انتخاب شد.

نظر شما