شناسهٔ خبر: 66981767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تندباد ایزدشهر نور را درنوردید

ساری - ایرنا - داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که از شامگاه شنبه تا صبح امروز یکشنبه بیشترین سرعت وزش تندباد با ۷۹ کیلومتر بر ساعت در ایزدشهر نور به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین طبق این داده، پس از ایزدشهر نور، بیشترین سرعت وزش تندباد در نوشهر با ۶۲، فرودگاه دشت ناز ساری با ۵۸، کجور با ۵۴ و تنکابن با ۵۰ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

طبق داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران، کمترین سرعت وزش تندباد از شامگاه شنبه تا صبح امروز یکشنبه نیز در شیاده بندپی با ۲۲، کیاسر و کلاردشت با ۲۹، آلاشت، دلیر چالوس و بیشه بنه هزار جیب با ۳۲، پل سفید و ساری نیز با ۳۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، از امشب تا اواخر وقت فردا با شکل گیری و تقویت جریانات شمالی، به تدریج از سمت غرب استان به ویژه در ارتفاعات، افزایش ابر، رگبار و ر عد و برق دور از انتظار نخواهد بود و روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر ها با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که روزهای سه شنبه و چهارشنبه بر میزان ناپایداری های جوی در ارتفاعات به ویژه در ارتفاعات غرب استان افزوده می شود و میانگی دمای هوا نیز از امروز تا روز چهارشنبه در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۹ تا ۳۱، مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۸ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز بین ۱۷ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

تندباد با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت ایزدشهر نور را درنوردید

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران، نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش نسبی دما، وزش باد به نسبت شدید و به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده، روز دوشنبه تا چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کیاسر با ثبت دمای ۳۶.۳ و بلده با ۲۸.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

نظر شما