شناسهٔ خبر: 66962870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در مازندران هشدار داد

ساری- ایرنا - هواشناسی مازندان با اشاره به شکل‌گیری و تقویت جریانات شمالی سطح زمین نسبت به وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و آسیب به سازه های کم مقاوم هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی زمان وقوع این سامانه ناپایدار جوی را از شامگاه امشب تا فردا یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در مناطق مختلف مازندران عنوان کرد و نسبت به وقوع گرد و خاک محلی، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، خسارت به سازه ‌های کم مقاوم و سست بنیان، شکستن شاخ و برگ درختان در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در هنگام ترددهای جاده ای به شهروندان توصیه کرد نسبت به مقاوم سازی سازه‌های کم نقاوم و سست بنیان و سربرداری و هرس درختان اقدام کنند.

هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در مازندران هشدار داد
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و از شب با افزایش ابر، وزش باد به نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز نیمه ابری همراه با غبار رقیق و وزش باد و از شب با وزش باد شدید، افزایش ابر به ویژه در غرب با رگبار پراکنده و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

وضعیت جوی مازندران در روز یکشنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش نسبی دما، وزش باد به نسبت شدید و به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده، روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

نظر شما