شناسهٔ خبر: 66981139 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

معروف ترین ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند. روز به روز به تعداد رمز ارزها افزوده می‌شود و انتخاب بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری تبدیل به یک چالش جدی شده است.

صاحب‌خبر -

هر یک از ارزهای موجود در بازار ویژگی‌ها و نقشه راه متفاوتی دارند؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را دارید، باید ارزهای با پتانسیل رشد بالا را بشناسید تا در این زمینه موفق عمل کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم معروف‌ترین ارز‌های دیجیتال و خصوصیات هر یک از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر

تتر، اولین و بزرگترین استیبل کوین دنیا است که با هدف حفظ ارزش دارایی‌ها و کاهش نوسانات ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد. این ارز توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و قیمت آن برابر با 1 دلار آمریکا است.

ارز دیجیتال تتر کارایی زیادی دارد و بر روی شبکه‌های بلاک چین مختلف عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند نقل و انتقالات خود را به‌راحتی با استفاده از تتر انجام دهند. با توجه به نوسان قیمت دلار در ایران، خرید تتر یک گزینه مناسب برای ایرانیان به شمار می‌رود.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین؛ لیدر بازار کریپتو

بیت کوین به‌عنوان اولین رمز ارز معرفی شده به دنیا شناخته می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009 توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد. این ارز از زمان پیدایش خود رشد چشمگیری داشته است و هم‌اکنون در میان 10 دارایی برتر دنیا قرار دارد.

امروزه بیت کوین توسط شرکت‌های مطرح و چندین کشور پذیرفته شده است و به‌عنوان یک راه‌حل ایده‌آل برای پرداخت هزینه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری روی بهترین رمز ارز بازار را دارید، خرید بیت کوین (پادشاه ارزهای دیجیتال) بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اتریوم (ETH)

اتریوم یکی دیگر از ارزهای معتبر موجود در بازار است که برای بهبود عملکرد بلاک چین و رفع مشکلات بیت کوین راه‌اندازی شد. اتریوم ارز دیجیتال بومی شبکه بلاک چین Ethereum است که کارایی بسیار زیادی دارد.

شبکه اتریوم با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند یک محیط ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است تا با خرید اتریوم و استفاده از آن بتوانند برنامه‌های غیرمتمرکز دلخواه خود را ایجاد کنند. این ارز جایگاه دوم کریپتو را به خود اختصاص داده است و به دلیل کارایی زیادی که دارد به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

دوج کوین (DOGE)

کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم دوج کوین، ارز مورد علاقه ایلان ماسک را نشناسد. این ارز جذاب که در ابتدا با هدف شوخی و مسخره کردن ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد، اکنون در لیست برترین رمز ارزهای موجود در بازار قرار دارد.

دوج کوین برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای حجم عرضه نامحدودی بوده و محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. این ارز به‌صورت مستقیم توسط ایلان ماسک حمایت می‌شود به همین جهت توانسته است که عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی یک ارز جذاب از نوع میم کوین هستید، دوج کوین بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو یکی دیگر از میم کوین‌های محبوب موجود در بازار است که در آگوست سال 2020 به بازار معرفی شد. این میم کوین جذاب به‌عنوان جایگزین دوج کوین طراحی شده است و روی بلاک چین اتریوم قرار دارد.

ارز دیجیتال شیبا از همان زمان ورود به بازار مورد حمایت افراد برجسته قرار گرفت و توانست رشد خوبی را تجربه کند. این میم کوین جنجالی هم اکنون در رتبه 11 ام کریپتو جای دارد و حجم معاملات روزانه آن بیشتر از 788 میلیون دلار است.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین ارز دیجیتال بومی صرافی Binance است که برای پرداخت هزینه کارمزد معاملات در صرافی بایننس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ارز محبوبیت زیادی نزد کاربران این صرافی و دیگر معامله گران دارد.

ارز دیجیتال بایننس روی بلاک چین اختصاصی بایننس اسمارت چین قرار دارد و یکی از کاربردی‌ترین ارزهای موجود در بازار به شمار می‌رود. بایننس کوین همواره یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و می‌تواند سوددهی خوبی برای معامله‌گران به ارمغان بیاورد.

سولانا (SOL)

سولانا یکی از جنجالی‌ترین ارزهای معرفی شده به بازار است که با هدف رقابت با اتریوم طراحی شده است. این ارز محبوب از همان ابتدای ورود خود به بازار توانست توجه کاربران را به سمت خود جلب کند و رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

سولانا، ارز دیجیتال بومی شبکه بلاک چین Solana است و برای مواردی همچون پرداخت هزینه تراکنش‌ها، خرید و فروش NFT و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، ارز دیجیتال سولانا با مارکت کپ 65 میلیارد دلاری در رتبه 5 ام بازار کریپتو قرار دارد.

ترون (TRX)

ترون یکی دیگر از ارزهای محبوب بازار است که توسط جاستین سان طراحی شده است. ارز دیجیتال TRX برای نقل و انتقال ارزان دارایی‌ها، پرداخت تراکنش‌های زنجیره‌ای و استفاده از خدمات شبکه ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شبکه ترون از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار است و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند نقل و انتقالات خود را با سرعت بالا و با پرداخت هزینه پایین انجام دهند. ارز دیجیتال ترون نسبت به سایر ارزها رشد کمی داشته است و با توجه به پتانسیل بالایی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

تون کوین (TON)

تون کوین ارز دیجیتال رسمی تلگرام است که در سال 2018 به بازار عرضه شد. این ارز جذاب طی چند ماه اخیر با اعلام خبر رونمایی از کیف پول مبتنی بر تون و ارائه بازی‌های مختلف روی شبکه TON با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه شد.

ارز دیجیتال تون از محبوبیت بالایی برخوردار است و هم اکنون در لیست 10 ارز برتر بازار کریپتو کارنسی قرار دارد؛ بنابراین اگر دنبال یک ارز با پتانسیل رشد بالا برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید، به شما ارز دیجیتال تون کوین را پیشنهاد می‌دهیم.

چرا باید بر روی ارزهای برتر سرمایه گذاری کنیم؟

هر یک از ارزهای موجود در بازار با هدفی خاص طراحی شده‌اند و سعی دارند که گوشه‌ای مشکلات اکوسیستم رمزارز را حل کنند. این موضوع باعث شده است که رقابت بین ارزهای دیجیتال افزایش یابد و برخی از ارزها عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته باشند.

این ارزها اصطلاحا به‌عنوان ارزهای برتر کریپتو شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند. ارزهای برتر پشتوانه قدرتمندی دارند و مورد حمایت شرکت‌ها و افراد معتبر دنیا هستند. بنابراین شما با سرمایه‌گذاری در این ارزها می‌توانید سود خوبی به دست آورید.

معیارهای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال چیست؟

همانطور که اشاره کردیم ارزهای دیجیتال تنوع بالایی دارند و با اهداف متفاوت روانه بازار می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران در انتخاب رمز ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری دچار سردرگمی شوند. در این بخش معیارهای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم. این معیارها شامل موارد زیر هستند:

  • حجم معاملات
  • وایت پیپر
  • تعداد ارزهای در حال گردش
  • تیم توسعه‌دهنده
  • میزان شفافیت و کاربرد پذیری پروژه
  • روند رشد قیمتی
  • حجم معاملات روزانه و میزان نقدشوندگی

معروف‌ترین ارز‌های دیجیتال را از کجا بخریم؟

بازار کریپتو کارنسی مملو از ارزهای دیجیتال متنوع است که هر کدام با هدفی خاص به بازار عرضه شده‌اند. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال برتر و نگهداری آن‌ها سود قابل توجهی به دست آورید، اما قبل از آن باید یک پلتفرم ایده‌آل برای معامله ارزهای دیجیتال پیدا کنید.

ایرانیکارت به‌عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی شرایط لازم برای خرید امن و آسان رمز ارز را برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید معروف‌ترین ارزهای بازار را با پرداخت کارمزد پایین و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید.

نظر شما